Reclame moet meer Acers verkopen
Mensen kopen meer smartphones dan laptops, en dat heeft Acer geweten. Met duurdere toestellen en een reclamecampagne wil het bedrijf de verkoop weer opkrikken.
Tot voor de opkomst van smartphones en tabletcomputers kocht iedereen die een beetje mobiel wilde zijn nog laptops en netbooks. Uit cijfers blijkt dat die tijden voorbij zijn: de smartphonemarkt doet het beter dan de laptopmarkt. En dat is slecht nieuws voor Acer, want zij zijn vooral gespecialiseerd in echte computers, niet in de nieuwe ultramobiele toestellen.
Europa, de markt die goed is voor een derde van Acers inkomsten, laat het ook afweten, met een verkoop die in het eerste kwartaal 46 procent lager ligt dan vorig jaar.
[related_article id=”152275″]
Acer wil het probleem verhelpen met een Europese advertentiecampagne. Het Europese marketingbudget wordt verdubbeld en het bedrijf neemt een beter reclamebureau in de arm. De campagne moet moderner, met pretlichtjes in de ogen volgens The Financial Times.
In zijn poging om zich te herpositioneren, lanceert het bedrijf ook de nieuwe Aspire S5-ultrabook die meer dan 750 euro gaat kosten en de CloudMobile-smartphone met Android 4.0.
Mensen kopen meer smartphones dan laptops, en dat heeft Acer geweten. Met duurdere toestellen en een reclamecampagne wil het bedrijf de verkoop weer opkrikken.
Tot voor de opkomst van smartphones en tabletcomputers kocht iedereen die een beetje mobiel wilde zijn nog laptops en netbooks. Uit cijfers blijkt dat die tijden voorbij zijn: de smartphonemarkt doet het beter dan de laptopmarkt. En dat is slecht nieuws voor Acer, want zij zijn vooral gespecialiseerd in echte computers, niet in de nieuwe ultramobiele toestellen.
Europa, de markt die goed is voor een derde van Acers inkomsten, laat het ook afweten, met een verkoop die in het eerste kwartaal 46 procent lager ligt dan vorig jaar.
[related_article id=”152275″]
Acer wil het probleem verhelpen met een Europese advertentiecampagne. Het Europese marketingbudget wordt verdubbeld en het bedrijf neemt een beter reclamebureau in de arm. De campagne moet moderner, met pretlichtjes in de ogen volgens The Financial Times.
In zijn poging om zich te herpositioneren, lanceert het bedrijf ook de nieuwe Aspire S5-ultrabook die meer dan 750 euro gaat kosten en de CloudMobile-smartphone met Android 4.0.