Test

Dit is een popup

Google rolt Google Bar uit

Google begint met het uitrollen van zijn nieuwe homepagina en bindt zijn diensten op die manier nog strakker samen.

De nieuwe grafische veranderingen houden vooral het verwijderen van de horizontale zwarte balk in die momenteel boven aan je scherm loopt. In de plaats daarvan verschijnt een grote grijze balk met het Google-logo. Wanneer je dat logo aanklikt of -wijst, komen andere Google-diensten tevoorschijn.

Analisten zeggen dat het bedrijf meer van zijn eigen diensten wil promoten zonder zijn webpagina te vervuilen. De nieuwe vormgeving, die vorig jaar werd aangekondigd, was al beschikbaar voor een beperkt aantal gebruikers.

[related_article id=”158901″]

Een woordvoerder van Google zegt dat de nieuwe balk de gebruikerservaring moet verbeteren. “Constante zelfevaluatie en verbetering maakt een groot deel uit van onze filosofie. Als je de originele Google-homepagina vergelijkt met de huidige, zie je dat een revisie af en toe best verfrissend kan zijn.”

Uniformiteit
Een andere reden voor het doorvoeren van de nieuwe navigatiebalk is dat de Google-interface er nu hetzelfde uitziet in de browser en op Googles Chromebooks.

Iets wat verschillende gebruikers wel een nadeel vinden is dat het je nu meedere klikken kost om een van Googles webdiensten te openen, in plaats van één. Dit kan echter in Googles financiële voordeel spelen.

“Jaren hebben we de voordelen van zo weinig mogelijk klikken aangeprezen”, zegt Chris Green, technologieanalist bij de Davies Murphy-groep. “Maar dat blijkt nu achteruitgang. Het is beter een extra keer te klikken. De meeste mensen zullen hun eerste route door het Google-universum weer beginnen via de zoekbalk, waardoor het bedrijf meer mensen aan advertenties blootstelt. In de zoeksectie kan dat; in Google Afbeeldingen of Nieuws vind je geen advertenties.”

Zelfpromotie
Google wordt al in de gaten gehouden omdat het zijn diensten zogezegd al te veel promoot. Twee Amerikaanse senatoren vroegen de Amerikaanse Federal Trade Commission te onderzoeken of Google zijn machtspositie op pc en mobiele toestellen misbruikt.

“De vraag is of Google zijn marktpositie misbruikt om mensen naar zijn eigen producten te sturen en andere producten of toestellen discrimineert”, schrijven senatoren Herb Kohl en Mike Lee. Google ontkent echter dat het opzettelijk rivalen benadeelt.

Google begint met het uitrollen van zijn nieuwe homepagina en bindt zijn diensten op die manier nog strakker samen.

De nieuwe grafische veranderingen houden vooral het verwijderen van de horizontale zwarte balk in die momenteel boven aan je scherm loopt. In de plaats daarvan verschijnt een grote grijze balk met het Google-logo. Wanneer je dat logo aanklikt of -wijst, komen andere Google-diensten tevoorschijn.

Analisten zeggen dat het bedrijf meer van zijn eigen diensten wil promoten zonder zijn webpagina te vervuilen. De nieuwe vormgeving, die vorig jaar werd aangekondigd, was al beschikbaar voor een beperkt aantal gebruikers.

[related_article id=”158901″]

Een woordvoerder van Google zegt dat de nieuwe balk de gebruikerservaring moet verbeteren. “Constante zelfevaluatie en verbetering maakt een groot deel uit van onze filosofie. Als je de originele Google-homepagina vergelijkt met de huidige, zie je dat een revisie af en toe best verfrissend kan zijn.”

Uniformiteit
Een andere reden voor het doorvoeren van de nieuwe navigatiebalk is dat de Google-interface er nu hetzelfde uitziet in de browser en op Googles Chromebooks.

Iets wat verschillende gebruikers wel een nadeel vinden is dat het je nu meedere klikken kost om een van Googles webdiensten te openen, in plaats van één. Dit kan echter in Googles financiële voordeel spelen.

“Jaren hebben we de voordelen van zo weinig mogelijk klikken aangeprezen”, zegt Chris Green, technologieanalist bij de Davies Murphy-groep. “Maar dat blijkt nu achteruitgang. Het is beter een extra keer te klikken. De meeste mensen zullen hun eerste route door het Google-universum weer beginnen via de zoekbalk, waardoor het bedrijf meer mensen aan advertenties blootstelt. In de zoeksectie kan dat; in Google Afbeeldingen of Nieuws vind je geen advertenties.”

Zelfpromotie
Google wordt al in de gaten gehouden omdat het zijn diensten zogezegd al te veel promoot. Twee Amerikaanse senatoren vroegen de Amerikaanse Federal Trade Commission te onderzoeken of Google zijn machtspositie op pc en mobiele toestellen misbruikt.

“De vraag is of Google zijn marktpositie misbruikt om mensen naar zijn eigen producten te sturen en andere producten of toestellen discrimineert”, schrijven senatoren Herb Kohl en Mike Lee. Google ontkent echter dat het opzettelijk rivalen benadeelt.

googlegoogle barinternetnieuwsonlineredesignservices

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!