Google krijgt patent voor onbemande auto
Internetgigant Google heeft een patent gekregen voor een zelfrijdende, bestuurderloze auto.
Het patent, dat luistert naar de titel Transitioning a Mixed-mode Vehicle to Autonomous Mode, werd in mei al aangevraagd. Het patent beschrijft een methode die verschillende ‘belichamingen’ voorstelt voor een voertuig dat overschakelt van manuele, menselijke besturing naar autonoom bewegen, stoppen en parkeren.
Landingsstrook
De auto weet waar hij is en in welke richting hij moet rijden. Het voertuig zou arriveren op een specifieke locatie. Als het een zogenaamde ‘landingsbaan’ heeft bereikt, zoekt het naar acceptabele parkeerplaatsen. De strook kan de auto ook vertellen dat hij geparkeerd is in een regio waarin in hij kan overschakelen naar autonome modus.
[related_article id=”158901″]
De auto zou zelfs informatie kunnen vergaren over andere parkeerplaatsen, of over welke richting hij uit moet voor het volgende deel van de reis.
Het patent bevat een voorbeeld van de auto die toert in het Millennium Park in Chicago. De machine kan geprogrammeerd worden om vijf minuten bij een standbeeld te stoppen, daarna vijf minuutjes naar een fontein te rijden, zich naar de schaatsbaan te begeven en vervolgens naar het startpunt terug te keren.
Golfkarretjes
Google gebruikte een autovloot die samen meer dan 30.500 kilometer reed op snelwegen, in stadsverkeer en op secundaire wegen om te bewijzen hoe succesvol bestuurderloze auto’s kunnen zijn. Eerder dit jaar installeerde Google al een demonstratiesysteem met bestuurderloze golfkarretjes op zijn campus.
Googles projectleiders zijn ervan overtuigd dat slimmere voertuigen die uitgerust zijn met speciale sensors, artificiële intelligentie, videocamera’s en ander geraffineerd gereedschap kunnen helpen het verkeer veiliger te maken.
Internetgigant Google heeft een patent gekregen voor een zelfrijdende, bestuurderloze auto.
Het patent, dat luistert naar de titel Transitioning a Mixed-mode Vehicle to Autonomous Mode, werd in mei al aangevraagd. Het patent beschrijft een methode die verschillende ‘belichamingen’ voorstelt voor een voertuig dat overschakelt van manuele, menselijke besturing naar autonoom bewegen, stoppen en parkeren.
Landingsstrook
De auto weet waar hij is en in welke richting hij moet rijden. Het voertuig zou arriveren op een specifieke locatie. Als het een zogenaamde ‘landingsbaan’ heeft bereikt, zoekt het naar acceptabele parkeerplaatsen. De strook kan de auto ook vertellen dat hij geparkeerd is in een regio waarin in hij kan overschakelen naar autonome modus.
[related_article id=”158901″]
De auto zou zelfs informatie kunnen vergaren over andere parkeerplaatsen, of over welke richting hij uit moet voor het volgende deel van de reis.
Het patent bevat een voorbeeld van de auto die toert in het Millennium Park in Chicago. De machine kan geprogrammeerd worden om vijf minuten bij een standbeeld te stoppen, daarna vijf minuutjes naar een fontein te rijden, zich naar de schaatsbaan te begeven en vervolgens naar het startpunt terug te keren.
Golfkarretjes
Google gebruikte een autovloot die samen meer dan 30.500 kilometer reed op snelwegen, in stadsverkeer en op secundaire wegen om te bewijzen hoe succesvol bestuurderloze auto’s kunnen zijn. Eerder dit jaar installeerde Google al een demonstratiesysteem met bestuurderloze golfkarretjes op zijn campus.
Googles projectleiders zijn ervan overtuigd dat slimmere voertuigen die uitgerust zijn met speciale sensors, artificiële intelligentie, videocamera’s en ander geraffineerd gereedschap kunnen helpen het verkeer veiliger te maken.