Review: Super Mario 3D Land
[related_article id=”160734″] Topper voor de 3DS
Bij de release van een nieuwe Mario-platformactiegame is het altijd een beetje afwachten hoe Nintendo het heeft aangepakt. Gelukkig is Super Mario 3D Land in dat opzicht een rasechte platformer, zoals op de SNES begin jaren negentig, maar met redelijk veel aanpassingen onderweg dankzij de 3D-wereld en het 3D-scherm van de 3DS. Een bekende formule die leidt tot succes. Nochtans is de start nogal stroef. De eerste twee uren met het spel geven je niet echt een warm gevoel. Toegegeven, de 3D-wereld ziet er erg mooi uit op de 3DS, maar je hebt de indruk dat je in een langgerekte tutorial zit. Alles wordt heel simpel en traag aan je uitgelegd; je wordt sterk bij het handje genomen. Ook de moeilijkheidsgraad lijkt heel laag te liggen; je reflexen worden amper getest. Uiteindelijk begint het spel de moeilijkheid gradueel op te voeren en wordt je handje losgelaten voor de echte gameplay. De levels zijn uitgebreid met overal knipogen en tricks die je scherp houden. Elk level herbergt drie stermedailles. Aan jou om die te verzamelen. Er zitten veel minder geheimen verwerkt in elk level vergeleken met voorgaande Mario-platformgames, maar echt storend is dat niet.
Mario transformeert ook deze keer weer in verschillende gedaantes. De alom bekende champignon- en vuurbloemupgrades zijn van de partij, maar ook het Tanooki-pak is terug, samen met een gloednieuw boemerangkostuum. Tussendoor zitten er nog andere transformaties verwerkt in de vele levels, maar de vier bovenstaande komen telkens terug. Na x aantal levels volgt onvermijdelijk een eindbaas. Super Mario 3D Land verpakt bijna elke eindbaas in een nostalgisch jasje, zoals bijvoorbeeld de Boom Booms in een luchtschip uit Super Mario Bros 3. Bijzonder leuk voor de fans van het eerste uur.
[related_article id=”160734″] Topper voor de 3DS
Bij de release van een nieuwe Mario-platformactiegame is het altijd een beetje afwachten hoe Nintendo het heeft aangepakt. Gelukkig is Super Mario 3D Land in dat opzicht een rasechte platformer, zoals op de SNES begin jaren negentig, maar met redelijk veel aanpassingen onderweg dankzij de 3D-wereld en het 3D-scherm van de 3DS. Een bekende formule die leidt tot succes. Nochtans is de start nogal stroef. De eerste twee uren met het spel geven je niet echt een warm gevoel. Toegegeven, de 3D-wereld ziet er erg mooi uit op de 3DS, maar je hebt de indruk dat je in een langgerekte tutorial zit. Alles wordt heel simpel en traag aan je uitgelegd; je wordt sterk bij het handje genomen. Ook de moeilijkheidsgraad lijkt heel laag te liggen; je reflexen worden amper getest. Uiteindelijk begint het spel de moeilijkheid gradueel op te voeren en wordt je handje losgelaten voor de echte gameplay. De levels zijn uitgebreid met overal knipogen en tricks die je scherp houden. Elk level herbergt drie stermedailles. Aan jou om die te verzamelen. Er zitten veel minder geheimen verwerkt in elk level vergeleken met voorgaande Mario-platformgames, maar echt storend is dat niet.
Mario transformeert ook deze keer weer in verschillende gedaantes. De alom bekende champignon- en vuurbloemupgrades zijn van de partij, maar ook het Tanooki-pak is terug, samen met een gloednieuw boemerangkostuum. Tussendoor zitten er nog andere transformaties verwerkt in de vele levels, maar de vier bovenstaande komen telkens terug. Na x aantal levels volgt onvermijdelijk een eindbaas. Super Mario 3D Land verpakt bijna elke eindbaas in een nostalgisch jasje, zoals bijvoorbeeld de Boom Booms in een luchtschip uit Super Mario Bros 3. Bijzonder leuk voor de fans van het eerste uur.