Test

Dit is een popup

22 procent iPhone-kopers heeft spijt

Van alle Britten die een iPhone aanschaffen, heeft 22 procent spijt van zijn aankoop. Jaloezie tegenover andere telefoons en een tegenvallende batterijduur zijn de grootste redenen.

Deze cijfers komen uit een studie van de Britse telefoonverkoper GoodMobilePhones.co.uk. Deze vroeg aan 1.694 Britten van boven de 18 jaar of ze tevreden zijn over hun telefoon. Het blijkt dat 22 procent van de iPhonekopers wenst dat ze toch iets anders hadden gekocht.

Wat zijn nu de redenen waarom iemand zijn iPhone een miskoop vindt? 43 procent van de iPhone-eigenaars met wroeging zegt jaloers te zijn op wat andere smartphones kunnen. Ruim 25 procent wijst het beperkte uithoudingsvermogen van de batterij als grootste bron van teleurstelling aan.

[related_article id=”158256″]

Goed onderzoek?
Moeten we deze studie eigenlijk niet met een korrel zout nemen? 1.694 respondenten is aardig wat, maar als je enkel de iPhonegebruikers overhoudt, dan blijft daar nog maar een fractie van over en heb je eigenlijk te weinig respondenten om conclusies voor heel Groot-Brittannië te gaan trekken.

Toch is het opmerkelijk dat minstens een deel van de iPhonekopers zegt dat zijn telefoon een miskoop is. Apple heeft een erg hip imago en het kan niet anders dan dat er mensen zijn die zo’n toestel kopen en moeten vaststellen dat het niet de ideale telefoon voor hen is.

Van alle Britten die een iPhone aanschaffen, heeft 22 procent spijt van zijn aankoop. Jaloezie tegenover andere telefoons en een tegenvallende batterijduur zijn de grootste redenen.

Deze cijfers komen uit een studie van de Britse telefoonverkoper GoodMobilePhones.co.uk. Deze vroeg aan 1.694 Britten van boven de 18 jaar of ze tevreden zijn over hun telefoon. Het blijkt dat 22 procent van de iPhonekopers wenst dat ze toch iets anders hadden gekocht.

Wat zijn nu de redenen waarom iemand zijn iPhone een miskoop vindt? 43 procent van de iPhone-eigenaars met wroeging zegt jaloers te zijn op wat andere smartphones kunnen. Ruim 25 procent wijst het beperkte uithoudingsvermogen van de batterij als grootste bron van teleurstelling aan.

[related_article id=”158256″]

Goed onderzoek?
Moeten we deze studie eigenlijk niet met een korrel zout nemen? 1.694 respondenten is aardig wat, maar als je enkel de iPhonegebruikers overhoudt, dan blijft daar nog maar een fractie van over en heb je eigenlijk te weinig respondenten om conclusies voor heel Groot-Brittannië te gaan trekken.

Toch is het opmerkelijk dat minstens een deel van de iPhonekopers zegt dat zijn telefoon een miskoop is. Apple heeft een erg hip imago en het kan niet anders dan dat er mensen zijn die zo’n toestel kopen en moeten vaststellen dat het niet de ideale telefoon voor hen is.

appleiphonemiskoopmobielnieuwsspijt

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!