Test

Dit is een popup

Nu ook zakelijke pagina’s op Google+

Bedrijven mogen voortaan op Google+ hun eigen pagina aanmaken. Zo kunnen gebruikers hun favoriete bedrijven of merken via het sociaal netwerk volgen.

“Tot nog toe heeft Google+ zich geconcentreerd op het verbinden van mensen met andere mensen” schrijft Vic Gundotra, senior vicepresident engineering en man achter Google+, in een blogpost. “Maar we willen ervoor zorgen dat je een relatie kan opbouwen met alle dingen waar je iets om geeft, van lokale handelszaken tot grote merken. Daarom gaan we vanaf vandaag Google+ Pages wereldwijd uitrollen.”

Strijd aangegaan met Facebook en Twitter
Google+ is een concurrent voor Facebook en Twitter, twee sociale netwerken die al langer zakelijke accounts hebben. Een van de opmerkelijkste dingen aan Facebook was overigens dat bedrijven er hun pagina konden inrichten. ‘Fan worden’ daarvan was toen de voorloper van de ‘vind ik leuk’-knop.

Toen Googles sociaalnetwerksite pas begon, sloot het bedrijf zakelijke gebruikersaccounts nog af. Kort daarna begon het hiermee wel te experimenteren. Nu die testfase voorbij is, kunnen bedrijven er informatie over zichzelf op plaatsen, of klanten uitnodigen om in een Hangout te zitten, de videochatfunctie van Google+.

Opgenomen in zoekresultaten
Tegelijk worden de zakelijke pagina’s opgenomen in Googles zoekresultaten. Door bijvoorbeeld +Toyota te googelen kom je op de Google+-pagina van Toyota terecht.

Google schrapte hiervoor enkele weken geleden het plusteken uit zijn zoektermen. Vroeger kon je bijvoorbeeld zoeken naar ‘smartphone + 4G’ om pagina’s met beide woorden te vinden. Maar Google dumpte die jarenlange standaard. Officieel om zoektermen te stroomlijnen, maar vooral uit eigenbelang blijkt nu.

Zelf een pagina maken
Wie als bedrijf of organisatie zelf een pagina op de site wil zetten, kan terecht bij deze blogpost van Google. Die legt uit hoe je als bedrijf een account aanmaakt. Ook krijg je informatie over een Google+-icoontje dat meteen doorverwijst naar die pagina.

Bedrijven mogen voortaan op Google+ hun eigen pagina aanmaken. Zo kunnen gebruikers hun favoriete bedrijven of merken via het sociaal netwerk volgen.

“Tot nog toe heeft Google+ zich geconcentreerd op het verbinden van mensen met andere mensen” schrijft Vic Gundotra, senior vicepresident engineering en man achter Google+, in een blogpost. “Maar we willen ervoor zorgen dat je een relatie kan opbouwen met alle dingen waar je iets om geeft, van lokale handelszaken tot grote merken. Daarom gaan we vanaf vandaag Google+ Pages wereldwijd uitrollen.”

Strijd aangegaan met Facebook en Twitter
Google+ is een concurrent voor Facebook en Twitter, twee sociale netwerken die al langer zakelijke accounts hebben. Een van de opmerkelijkste dingen aan Facebook was overigens dat bedrijven er hun pagina konden inrichten. ‘Fan worden’ daarvan was toen de voorloper van de ‘vind ik leuk’-knop.

Toen Googles sociaalnetwerksite pas begon, sloot het bedrijf zakelijke gebruikersaccounts nog af. Kort daarna begon het hiermee wel te experimenteren. Nu die testfase voorbij is, kunnen bedrijven er informatie over zichzelf op plaatsen, of klanten uitnodigen om in een Hangout te zitten, de videochatfunctie van Google+.

Opgenomen in zoekresultaten
Tegelijk worden de zakelijke pagina’s opgenomen in Googles zoekresultaten. Door bijvoorbeeld +Toyota te googelen kom je op de Google+-pagina van Toyota terecht.

Google schrapte hiervoor enkele weken geleden het plusteken uit zijn zoektermen. Vroeger kon je bijvoorbeeld zoeken naar ‘smartphone + 4G’ om pagina’s met beide woorden te vinden. Maar Google dumpte die jarenlange standaard. Officieel om zoektermen te stroomlijnen, maar vooral uit eigenbelang blijkt nu.

Zelf een pagina maken
Wie als bedrijf of organisatie zelf een pagina op de site wil zetten, kan terecht bij deze blogpost van Google. Die legt uit hoe je als bedrijf een account aanmaakt. Ook krijg je informatie over een Google+-icoontje dat meteen doorverwijst naar die pagina.

businessgoogle-pagesgundotranetwerknieuwspaginazakelijk

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!