KBC-klanten betalen elkaar met smartphone
Klanten van KBC kunnen vanaf december onderling geld overschrijven met hun smartphone en een app die QR-codes scant. Scashen noemt de bank dat.
Bij het scashen gebruiken smartphone-eigenaars die onderling via KBC geld willen overschrijven een zogenaamde QR-code. Die moeten ze ingeven in een speciaal ontwikkelde smartphone-applicatie KBC/CBC-Mobile Banking.
Scashen
Volgens KBC heeft het scashen (een samentrekking van scannen en cashen) het voordeel dat er geen rekeningnummers, die al eens verkeerd genoteerd worden, in het spel voorkomen. De ontvanger kan ook meteen zien dat het bedrag is gestort op zijn rekening.
[related_article id=”161563″]
Als voorbeeldsituatie gebruikt KBC een etentje met vrienden. Als het restaurant geen gedeelde rekening aanvaardt, kan één persoon de volledige rekening betalen, terwijl de anderen met hun smartphone hun deel onmiddellijk terugbetalen aan diegene die heeft betaald.
Volgens een studie die de bank-verzekeraar citeert, zou een derde van de Belgische bevolking al een smartphone hebben. Nog eens 15 procent zou er binnen het jaar eentje willen aanschaffen. "Het aanbieden van bank- en verzekeringsdiensten (informatie, betalingsverkeer) via mobiele platformen zoals smartphones is dan ook een logische volgende stap in de multikanaaldistributiestrategie van KBC", stelt de bank in een persbericht.
Klanten van KBC kunnen vanaf december onderling geld overschrijven met hun smartphone en een app die QR-codes scant. Scashen noemt de bank dat.
Bij het scashen gebruiken smartphone-eigenaars die onderling via KBC geld willen overschrijven een zogenaamde QR-code. Die moeten ze ingeven in een speciaal ontwikkelde smartphone-applicatie KBC/CBC-Mobile Banking.
Scashen
Volgens KBC heeft het scashen (een samentrekking van scannen en cashen) het voordeel dat er geen rekeningnummers, die al eens verkeerd genoteerd worden, in het spel voorkomen. De ontvanger kan ook meteen zien dat het bedrag is gestort op zijn rekening.
[related_article id=”161563″]
Als voorbeeldsituatie gebruikt KBC een etentje met vrienden. Als het restaurant geen gedeelde rekening aanvaardt, kan één persoon de volledige rekening betalen, terwijl de anderen met hun smartphone hun deel onmiddellijk terugbetalen aan diegene die heeft betaald.
Volgens een studie die de bank-verzekeraar citeert, zou een derde van de Belgische bevolking al een smartphone hebben. Nog eens 15 procent zou er binnen het jaar eentje willen aanschaffen. "Het aanbieden van bank- en verzekeringsdiensten (informatie, betalingsverkeer) via mobiele platformen zoals smartphones is dan ook een logische volgende stap in de multikanaaldistributiestrategie van KBC", stelt de bank in een persbericht.