AOL heeft nog 3,5 miljoen inbelklanten
Lach wat je wil, maar eind september had de Amerikaanse provider AOL nog 3,5 miljoen klanten die surfen via een inbelverbinding.
De daling hierin van vorig jaar, ongeveer 630.000 abonnees, was AOL’s kleinste krimp tot op heden. Dat kwam door promotie-acties, waardoor nog eens 200.000 mensen een nieuw AOL-inbelabonnement kochten.
Rond deze tijd in 2006 en 2007 verloor AOL in totaal vijf miljoen klanten per jaar. Volgens het persbericht van de provider bedraagt de gemiddelde betalingstermijn van zijn klanten momenteel, in het afgelopen derde kwartaal, ongeveer 10,6 jaar. Vorig jaar was dit nog 9,4 jaar. Er kunnen natuurlijk ook klanten zijn die nog steeds betalen zonder dat ze het weten.
Geen behoefte aan breedband
Maar voor diegenen die geen toegang hebben tot breedbandinternet, of dat gewoon niet willen, is AOL nog steeds beter dan helemaal geen internet.
Het jongste decennium zijn de maandelijkse AOL-rekeningen niet zo heel erg veel veranderd: van ongeveer 18 dollar in 2001 via 19,30 in 2006 naar 17,50 dollar nu.
Wel veranderd is AOL"s omvang: het bedrijf is momenteel namelijk veel kleiner. En het slechte nieuws is dat AOL zijn inkomsten vooral haalt uit de internetverbindingenhandel. En net die handel zit in een permanente daling.
Lach wat je wil, maar eind september had de Amerikaanse provider AOL nog 3,5 miljoen klanten die surfen via een inbelverbinding.
De daling hierin van vorig jaar, ongeveer 630.000 abonnees, was AOL’s kleinste krimp tot op heden. Dat kwam door promotie-acties, waardoor nog eens 200.000 mensen een nieuw AOL-inbelabonnement kochten.
Rond deze tijd in 2006 en 2007 verloor AOL in totaal vijf miljoen klanten per jaar. Volgens het persbericht van de provider bedraagt de gemiddelde betalingstermijn van zijn klanten momenteel, in het afgelopen derde kwartaal, ongeveer 10,6 jaar. Vorig jaar was dit nog 9,4 jaar. Er kunnen natuurlijk ook klanten zijn die nog steeds betalen zonder dat ze het weten.
Geen behoefte aan breedband
Maar voor diegenen die geen toegang hebben tot breedbandinternet, of dat gewoon niet willen, is AOL nog steeds beter dan helemaal geen internet.
Het jongste decennium zijn de maandelijkse AOL-rekeningen niet zo heel erg veel veranderd: van ongeveer 18 dollar in 2001 via 19,30 in 2006 naar 17,50 dollar nu.
Wel veranderd is AOL"s omvang: het bedrijf is momenteel namelijk veel kleiner. En het slechte nieuws is dat AOL zijn inkomsten vooral haalt uit de internetverbindingenhandel. En net die handel zit in een permanente daling.