Test

Dit is een popup

Google komt met realtime-statistieken

Google lanceert een nieuwe functie in zijn bekende webstatistiekensoftware: Analytics Real-Time. Zo weet je op ieder moment wat er gaande is op je website.

Het web wordt sneller; niet alleen de snelheid van de pagina’s, maar ook de snelheid waarmee dingen veranderen gaat zienderogen omhoog. Vroeger was het nog acceptabel een website te bouwen en bij te werken wanneer er bijvoorbeeld nieuwe producten werden gelanceerd.

Maar ervaren Analytics-gebruikers weten dat dat niet genoeg is. Als webmaster moet je op ieder moment waakzaam zijn en op zoek gaan naar problemen en kansen.

[related_article id=”158901″]

De impact van sociale media
Momenteel kun je met Google Analytics websitedata uit het verleden verzamelen. Maar binnenkort kun je dus ook zien wat je website op dat moment doormaakt. “Wat ik vooral interessant vind is dat je zo de impact van sociale media kunt meten”, zegt John Jersin van het Google Analytics-team.

“Wanneer we een nieuw blogbericht publiceren, sturen we ook een tweet de wereld in. Dankzij Real-Time kan ik onmiddellijk de impact op ons dataverkeer bestuderen. We gebruiken Real-Time ook om te kijken of onze opvolgcode correct is geïnstalleerd wanneer we een nieuwe campagne lanceren. Bij die lancering is het cruciaal dat je zeker bent van de juistheid van de cijfers voor je bezoekers naar je website lokt. Met Real-Time ontdek je dat in enkele seconden.”

Alleen in nieuwe versie
Je vindt de nieuwe rapporten alleen in de nieuwe versie van Google Analytics. Als je die nog niet gebruikt, kun je de nieuwe versie zelf selecteren door in de rechterbovenhoek van de webpagina op Nieuwe versie te klikken.

De rapporten zie je in de Dashboard-tab, al zullen ze de komende weken verplaatst worden naar de Home-tab. Je hebt alleen toegang tot de Real-Timerapporten als je Analytics-account administratorrechten heeft, of wanneer je toegang hebt tot een profiel zonder profielfilters.

Enkele Analyticsgebruikers kunnen de rapporten nu al terugvinden; de rest zal moeten wachten tot Google de dienst de komende weken definitief lanceert. Als je toch niet kunt wachten kun je je nu al inschrijven op https://services.google.com/fb/forms/realtimeanalytics/.

Google lanceert een nieuwe functie in zijn bekende webstatistiekensoftware: Analytics Real-Time. Zo weet je op ieder moment wat er gaande is op je website.

Het web wordt sneller; niet alleen de snelheid van de pagina’s, maar ook de snelheid waarmee dingen veranderen gaat zienderogen omhoog. Vroeger was het nog acceptabel een website te bouwen en bij te werken wanneer er bijvoorbeeld nieuwe producten werden gelanceerd.

Maar ervaren Analytics-gebruikers weten dat dat niet genoeg is. Als webmaster moet je op ieder moment waakzaam zijn en op zoek gaan naar problemen en kansen.

[related_article id=”158901″]

De impact van sociale media
Momenteel kun je met Google Analytics websitedata uit het verleden verzamelen. Maar binnenkort kun je dus ook zien wat je website op dat moment doormaakt. “Wat ik vooral interessant vind is dat je zo de impact van sociale media kunt meten”, zegt John Jersin van het Google Analytics-team.

“Wanneer we een nieuw blogbericht publiceren, sturen we ook een tweet de wereld in. Dankzij Real-Time kan ik onmiddellijk de impact op ons dataverkeer bestuderen. We gebruiken Real-Time ook om te kijken of onze opvolgcode correct is geïnstalleerd wanneer we een nieuwe campagne lanceren. Bij die lancering is het cruciaal dat je zeker bent van de juistheid van de cijfers voor je bezoekers naar je website lokt. Met Real-Time ontdek je dat in enkele seconden.”

Alleen in nieuwe versie
Je vindt de nieuwe rapporten alleen in de nieuwe versie van Google Analytics. Als je die nog niet gebruikt, kun je de nieuwe versie zelf selecteren door in de rechterbovenhoek van de webpagina op Nieuwe versie te klikken.

De rapporten zie je in de Dashboard-tab, al zullen ze de komende weken verplaatst worden naar de Home-tab. Je hebt alleen toegang tot de Real-Timerapporten als je Analytics-account administratorrechten heeft, of wanneer je toegang hebt tot een profiel zonder profielfilters.

Enkele Analyticsgebruikers kunnen de rapporten nu al terugvinden; de rest zal moeten wachten tot Google de dienst de komende weken definitief lanceert. Als je toch niet kunt wachten kun je je nu al inschrijven op https://services.google.com/fb/forms/realtimeanalytics/.

analyticscijfersdatagoogleinternetnieuwsrealtime

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!