Google toont wanneer beroemdheid product promoot
Google gaat producten die gepromoot worden door een beroemdheid extra in de kijker zetten.
Je weet dat je ZDNet kunt vertrouwen als het om hippe dingen gaat. Maar als je wilt weten welke beroemdheid nu precies welk product promoot, kan Google je wel helpen.
Een nieuwe functie in de zoekresultaten zal producten aanduiden die gesteund worden door de bekendere medemens. Tijdens een zoektocht naar voetbalschoenen van een bepaald sportmerk zul je dus de zin "Wayne Rooney steunt dit product" of iets in die aard zien.
[related_article id=”158901″]
De nieuwigheid werkt nauw samen met Adwords en wordt getoond in de advertentieruimte naast de zoekresultaten. Het is de bedoeling dat beroemdheden een soort macht krijgen over producten waarmee ze geassocieerd worden. Tegelijk moet de functie ons zo behoeden voor namaakartikelen.
Sociale overkoepeling
Het werkt bedrieglijk simpel: alles maakt deel uit van Google Plus, de jongste poging van het internetbedrijf om een sociaal netwerk te maken. Het enige wat beroemdheden moeten doen is op de +1-knop klikken op een pagina waar ‘hun’ product gepubliceerd staat.
Alles aan de nieuwe functie is nog in de ontwikkelingsfase, maar in Amerika duurt het niet lang meer voor deze geïntroduceerd wordt. Niet lang daarna volgt het Verenigd Koninkrijk.
Christian Oestlien, Googles hoofd van reclame, vertelde tijdens een conferentie in New York dat deze toevoeging aan de zoekmachine de mensen zal helpen om officiële producten te vinden en om de goedkope imitaties te vermijden.
Beroemdheden gezocht
Slechts een handvol beroemdheden heeft zich tot nog toe ingeschreven, onder wie de Amerikaanse zusjes Kardashian. Maar waarschijnlijk zullen meer mensen volgen als ze hun lucratieve contracten willen beschermen. Helaas is nog niets bekend over Nederlandse beroemdheden.
Google Plus blijkt nog niet het enorme succes waar Google op hoopt. 25 miljoen mensen schreven zich onmiddellijk in, maar het merendeel van hen verloor ook vrij snel interesse. Het is de opvolger van Googles eerdere stappen in de sociale wereld; eerder moesten ook Buzz en Wave het onderspit delven.
Google gaat producten die gepromoot worden door een beroemdheid extra in de kijker zetten.
Je weet dat je ZDNet kunt vertrouwen als het om hippe dingen gaat. Maar als je wilt weten welke beroemdheid nu precies welk product promoot, kan Google je wel helpen.
Een nieuwe functie in de zoekresultaten zal producten aanduiden die gesteund worden door de bekendere medemens. Tijdens een zoektocht naar voetbalschoenen van een bepaald sportmerk zul je dus de zin "Wayne Rooney steunt dit product" of iets in die aard zien.
[related_article id=”158901″]
De nieuwigheid werkt nauw samen met Adwords en wordt getoond in de advertentieruimte naast de zoekresultaten. Het is de bedoeling dat beroemdheden een soort macht krijgen over producten waarmee ze geassocieerd worden. Tegelijk moet de functie ons zo behoeden voor namaakartikelen.
Sociale overkoepeling
Het werkt bedrieglijk simpel: alles maakt deel uit van Google Plus, de jongste poging van het internetbedrijf om een sociaal netwerk te maken. Het enige wat beroemdheden moeten doen is op de +1-knop klikken op een pagina waar ‘hun’ product gepubliceerd staat.
Alles aan de nieuwe functie is nog in de ontwikkelingsfase, maar in Amerika duurt het niet lang meer voor deze geïntroduceerd wordt. Niet lang daarna volgt het Verenigd Koninkrijk.
Christian Oestlien, Googles hoofd van reclame, vertelde tijdens een conferentie in New York dat deze toevoeging aan de zoekmachine de mensen zal helpen om officiële producten te vinden en om de goedkope imitaties te vermijden.
Beroemdheden gezocht
Slechts een handvol beroemdheden heeft zich tot nog toe ingeschreven, onder wie de Amerikaanse zusjes Kardashian. Maar waarschijnlijk zullen meer mensen volgen als ze hun lucratieve contracten willen beschermen. Helaas is nog niets bekend over Nederlandse beroemdheden.
Google Plus blijkt nog niet het enorme succes waar Google op hoopt. 25 miljoen mensen schreven zich onmiddellijk in, maar het merendeel van hen verloor ook vrij snel interesse. Het is de opvolger van Googles eerdere stappen in de sociale wereld; eerder moesten ook Buzz en Wave het onderspit delven.