Miramax-films bekijken via Facebook
?Filmmaatschappij Miramax lanceert een Facebook-app waarin je haar films kan huren. Het model maakt gebruik van Facebook-credits, en de gehuurde films zijn ook te bekijken op je iPad.
Video-on-demand zit in de lift. Filmstudio’s begrijpen dat we niet meer vast willen zitten aan de televisie om een favoriete film te bekijken. Na een eerste aanzet van Warner Bros en Universal Home Entertainment springt nu ook Miramax op de kar.
Ook naar Europa
De Miramax eXperience-app biedt een selectie van twintig titels aan voor gebruikers in de VS. Dat is al meteen een prima aanbod, zeker als je weet dat daar kaskrakers zoals Kill Bill, Pulp Fiction en Good Will Hunting tussen zitten, om er maar een paar te noemen. Voor gebruikers in het Verenigd Koninkrijk en Turkije zijn er tien films beschikbaar. Frankrijk en Duitsland zijn de volgende landen waar de dienst beschikbaar wordt.
Je huurt de films met Facebook-credits à rato van dertig credits per film. Dat is slechts 2 euro per film. Deze is dan beschikbaar gedurende dertig dagen, maar als je eenmaal bent begonnen met kijken moet je hem binnen 48 uur uitkijken.
Op je iPad
Maar daar stopt het niet. Wie de film huurt, kan hem ook bekijken op zijn iPad via deze website. Het ultieme doel is dat elke consument zijn bibliotheek in de ‘cloud’ kan bewaren en de content overal op elk toestel kan bekijken. En daarmee bedoelen we wel degelijk pc’s, smartphones, tablets en televisies, ongeacht of je thuis, onderweg of op vakantie bent. Wow, een ambitieus plan zo lijkt ons. We zijn alvast benieuwd hoe dit soort initiatieven zich gaat verhouden ten opzichte van UltraViolet. Dat platform is onafhankelijk van filmstudio’s, maar heeft wel een gelijkaardig doel.
Facebook lijkt een populair platform te worden voor video op aanvraag, en dat hoeft niemand te verbazen. Miramax-topman Mike Lang vermeldde in een interview: "We wilden vissen op de plaats waar er vis zit. We hadden de meest robuste miramax.com-toepassing ter wereld kunnen maken, maar behalve mijn familie zou er niemand op zitten."
Dat hij de nagel op de kop sloeg kunnen we afleiden uit zijn recente blogpost : “Vandaag zijn er meer dan vijftig miljoen vrienden op Facebook die een Miramax-film vermelden in hun profiel, interageren met de Miramax-Facebookpagina of onze pagina of content ‘leuk vinden’.
?Filmmaatschappij Miramax lanceert een Facebook-app waarin je haar films kan huren. Het model maakt gebruik van Facebook-credits, en de gehuurde films zijn ook te bekijken op je iPad.
Video-on-demand zit in de lift. Filmstudio’s begrijpen dat we niet meer vast willen zitten aan de televisie om een favoriete film te bekijken. Na een eerste aanzet van Warner Bros en Universal Home Entertainment springt nu ook Miramax op de kar.
Ook naar Europa
De Miramax eXperience-app biedt een selectie van twintig titels aan voor gebruikers in de VS. Dat is al meteen een prima aanbod, zeker als je weet dat daar kaskrakers zoals Kill Bill, Pulp Fiction en Good Will Hunting tussen zitten, om er maar een paar te noemen. Voor gebruikers in het Verenigd Koninkrijk en Turkije zijn er tien films beschikbaar. Frankrijk en Duitsland zijn de volgende landen waar de dienst beschikbaar wordt.
Je huurt de films met Facebook-credits à rato van dertig credits per film. Dat is slechts 2 euro per film. Deze is dan beschikbaar gedurende dertig dagen, maar als je eenmaal bent begonnen met kijken moet je hem binnen 48 uur uitkijken.
Op je iPad
Maar daar stopt het niet. Wie de film huurt, kan hem ook bekijken op zijn iPad via deze website. Het ultieme doel is dat elke consument zijn bibliotheek in de ‘cloud’ kan bewaren en de content overal op elk toestel kan bekijken. En daarmee bedoelen we wel degelijk pc’s, smartphones, tablets en televisies, ongeacht of je thuis, onderweg of op vakantie bent. Wow, een ambitieus plan zo lijkt ons. We zijn alvast benieuwd hoe dit soort initiatieven zich gaat verhouden ten opzichte van UltraViolet. Dat platform is onafhankelijk van filmstudio’s, maar heeft wel een gelijkaardig doel.
Facebook lijkt een populair platform te worden voor video op aanvraag, en dat hoeft niemand te verbazen. Miramax-topman Mike Lang vermeldde in een interview: "We wilden vissen op de plaats waar er vis zit. We hadden de meest robuste miramax.com-toepassing ter wereld kunnen maken, maar behalve mijn familie zou er niemand op zitten."
Dat hij de nagel op de kop sloeg kunnen we afleiden uit zijn recente blogpost : “Vandaag zijn er meer dan vijftig miljoen vrienden op Facebook die een Miramax-film vermelden in hun profiel, interageren met de Miramax-Facebookpagina of onze pagina of content ‘leuk vinden’.