Test

Dit is een popup

Software herkent valse recensies

Veel mensen baseren zich op hotelrecensies voordat ze een kamer boeken. Helaas plaatsen sommige hotels valse, nagenoeg perfecte beoordelingen online om meer gasten te lokken. Een nieuw softwareprogramma, samengesteld door onderzoekers aan de universiteit van Cornell in New York, herkent de bedrieglijke recensies.

De onderzoekers selecteerden 800 beoordelingen van hotels in Chicago. Vervolgens moest het programma een onderscheid maken tussen de waarheidsgetrouwe en de bedrieglijke recensies.

Resultaat: 90 procent van de recensies werd correct beoordeeld. De menselijke proefpersonen hadden het slechts de helft van de keren bij het rechte eind.

Beoordelingen van fictieve gasten bevatten doorgaans meer werkwoorden en woorden als ‘vakantie’ en ‘zakelijk’, en gaan vooral over familieactiviteiten. Echte logés gebruiken meer leestekens, zelfstandige naamwoorden, begrippen als ‘check-in’, prijs en ‘badkamer‘. En ze geven vaker praktische informatie mee over het hotel.

In de nabije toekomst willen de onderzoekers het programma uitbreiden en gebruiken om restaurantbeoordelingen en productreviews zo eerlijk mogelijk te maken.

 

Veel mensen baseren zich op hotelrecensies voordat ze een kamer boeken. Helaas plaatsen sommige hotels valse, nagenoeg perfecte beoordelingen online om meer gasten te lokken. Een nieuw softwareprogramma, samengesteld door onderzoekers aan de universiteit van Cornell in New York, herkent de bedrieglijke recensies.

De onderzoekers selecteerden 800 beoordelingen van hotels in Chicago. Vervolgens moest het programma een onderscheid maken tussen de waarheidsgetrouwe en de bedrieglijke recensies.

Resultaat: 90 procent van de recensies werd correct beoordeeld. De menselijke proefpersonen hadden het slechts de helft van de keren bij het rechte eind.

Beoordelingen van fictieve gasten bevatten doorgaans meer werkwoorden en woorden als ‘vakantie’ en ‘zakelijk’, en gaan vooral over familieactiviteiten. Echte logés gebruiken meer leestekens, zelfstandige naamwoorden, begrippen als ‘check-in’, prijs en ‘badkamer‘. En ze geven vaker praktische informatie mee over het hotel.

In de nabije toekomst willen de onderzoekers het programma uitbreiden en gebruiken om restaurantbeoordelingen en productreviews zo eerlijk mogelijk te maken.

 

filterinternetnieuwsrecensie

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!