Test

Dit is een popup

‘Bestetarief.be verspreidt foute info’

De website bestetarief.be, die telefonietarieven van alle maatschappijen vergelijkt, geeft misleidende informatie. "En de overheid helpt die telecommaatschappijen hun klanten te misleiden", zegt Test-Aankoop.

"Het goedkoopste netwerk van België", zo noemt Carrefour Mobile zich op de website www.bestetarief.be. Dat is immers al enige tijd hun reclameslogan. Maar de Jury voor Eerlijke Praktijken (JEP) heeft Carrefour Mobile daarvoor op de vingers getikt, want Aldi Talk is nog net iets goedkoper.

Carrefour Mobile heeft die slogan daarom laten vallen, maar op de website staat de tekst nog altijd. Ook al heeft de JEP het BIPT – dat toezicht houdt op de telefonie en ook op die website – op de hoogte gebracht van zijn beslissing. Maar het BIPT liet weten dat de operatoren zélf die gegevens inbrengen, en dat het daar geen verantwoordelijkheid voor opneemt.

"Het kan toch niet dat een website die door de overheid verplicht op de facturen van de telefoonmaatschappijen moet staan fouten bevat?", zegt Nico De Bie van Test-Aankoop.

De website bevat volgens hem trouwens nog andere fouten, zoals tarieven van maatschappijen die niet meer actief zijn in België.

De website bestetarief.be, die telefonietarieven van alle maatschappijen vergelijkt, geeft misleidende informatie. "En de overheid helpt die telecommaatschappijen hun klanten te misleiden", zegt Test-Aankoop.

"Het goedkoopste netwerk van België", zo noemt Carrefour Mobile zich op de website www.bestetarief.be. Dat is immers al enige tijd hun reclameslogan. Maar de Jury voor Eerlijke Praktijken (JEP) heeft Carrefour Mobile daarvoor op de vingers getikt, want Aldi Talk is nog net iets goedkoper.

Carrefour Mobile heeft die slogan daarom laten vallen, maar op de website staat de tekst nog altijd. Ook al heeft de JEP het BIPT – dat toezicht houdt op de telefonie en ook op die website – op de hoogte gebracht van zijn beslissing. Maar het BIPT liet weten dat de operatoren zélf die gegevens inbrengen, en dat het daar geen verantwoordelijkheid voor opneemt.

"Het kan toch niet dat een website die door de overheid verplicht op de facturen van de telefoonmaatschappijen moet staan fouten bevat?", zegt Nico De Bie van Test-Aankoop.

De website bevat volgens hem trouwens nog andere fouten, zoals tarieven van maatschappijen die niet meer actief zijn in België.

bestetarief-bebiptnieuwstelecomtest-aankoop

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!