Test

Dit is een popup

Nieuws

De iPad: betalen of cadeau krijgen?

Mannen die een iPad bezitten, hebben hier meestal zelf voor gekozen. Bij vrouwen gaat het eerder om een cadeau. Ook qua gebruik van de toestellen is er een groot verschil tussen de geslachten.

Mannen gebruiken sowieso de tablet meer dan vrouwen, maar vooral voor het lezen van boeken en tijdschriften en voor het bekijken van video’s nemen de mannen veel vaker de tablet op de schoot dan vrouwen. Enkel in het mailen op de tablet steken vrouwen de mannen de loef af.

Deze en andere conclusies kunnen we leren uit het grootschalig onderzoek rond digitaal lezen, georganiseerd door Memori, een onderzoeksafdeling van de Mechelse hogeschool Lessius.

[related_article id=”158256″]

Weinig of niets betalen
Ook over de bereidheid om te betalen voor digitale content toont het onderzoek opmerkelijke cijfers. Bijna veertig procent van de bevraagden is niet bereid om te betalen voor welke vorm van digitale content ook. Nog eens bijna veertig procent wil de helft of meer betalen van wat ze momenteel voor het papieren equivalent betalen. Slecht nieuws dus voor de uitgevers.

Al heeft deze wolk een klein zilveren randje: eigenaars van een iPad zijn eerder geneigd om iets te betalen voor digitale content (84%) dan niet-eigenaars (51%). Met het regelmatig gebruik van tablets lijkt dus de waardering voor digitale content te verhogen.

En de bereidheid is duidelijk groter bij jongeren: slechts dertig procent van de jongeren wil absoluut niets betalen, tegenover bijna zestig procent van de zestigplussers. Digitale content mag dan momenteel niet aanslaan, het lijkt toch wel een toekomst voor zich te hebben.

Mannen die een iPad bezitten, hebben hier meestal zelf voor gekozen. Bij vrouwen gaat het eerder om een cadeau. Ook qua gebruik van de toestellen is er een groot verschil tussen de geslachten.

Mannen gebruiken sowieso de tablet meer dan vrouwen, maar vooral voor het lezen van boeken en tijdschriften en voor het bekijken van video’s nemen de mannen veel vaker de tablet op de schoot dan vrouwen. Enkel in het mailen op de tablet steken vrouwen de mannen de loef af.

Deze en andere conclusies kunnen we leren uit het grootschalig onderzoek rond digitaal lezen, georganiseerd door Memori, een onderzoeksafdeling van de Mechelse hogeschool Lessius.

[related_article id=”158256″]

Weinig of niets betalen
Ook over de bereidheid om te betalen voor digitale content toont het onderzoek opmerkelijke cijfers. Bijna veertig procent van de bevraagden is niet bereid om te betalen voor welke vorm van digitale content ook. Nog eens bijna veertig procent wil de helft of meer betalen van wat ze momenteel voor het papieren equivalent betalen. Slecht nieuws dus voor de uitgevers.

Al heeft deze wolk een klein zilveren randje: eigenaars van een iPad zijn eerder geneigd om iets te betalen voor digitale content (84%) dan niet-eigenaars (51%). Met het regelmatig gebruik van tablets lijkt dus de waardering voor digitale content te verhogen.

En de bereidheid is duidelijk groter bij jongeren: slechts dertig procent van de jongeren wil absoluut niets betalen, tegenover bijna zestig procent van de zestigplussers. Digitale content mag dan momenteel niet aanslaan, het lijkt toch wel een toekomst voor zich te hebben.

applecadeauipadmannennieuwsvrouwen

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!