Onlinereclame stijgt 13 procent in 2010
De onlinereclamebestedingen in België zijn in 2010 met meer dan 13 procent gestegen naar 332 miljoen euro. In totaal gaat 11 procent van het totale reclamebudget nu naar online, zo melden diverse media.
"We hebben onze doelstelling van 10 procent in 2010 bereikt", zegt Alain Heureux, de Belgische voorzitter van IAB Europa (Interactive Advertising Bureau).
De reclame naast zoekresultaten vormt het belangrijkste segment, goed voor 122 miljoen euro. Zoekertjes en andere advertenties maken 34 procent uit van de bestedingen, banners nemen de resterende 29 procent voor hun rekening.
Minder goed nieuws is dat de achterstand van België op het vlak van onlinereclame nog is gegroeid tegenover de rest van Europa.
De onlinereclamebestedingen in België zijn in 2010 met meer dan 13 procent gestegen naar 332 miljoen euro. In totaal gaat 11 procent van het totale reclamebudget nu naar online, zo melden diverse media.
"We hebben onze doelstelling van 10 procent in 2010 bereikt", zegt Alain Heureux, de Belgische voorzitter van IAB Europa (Interactive Advertising Bureau).
De reclame naast zoekresultaten vormt het belangrijkste segment, goed voor 122 miljoen euro. Zoekertjes en andere advertenties maken 34 procent uit van de bestedingen, banners nemen de resterende 29 procent voor hun rekening.
Minder goed nieuws is dat de achterstand van België op het vlak van onlinereclame nog is gegroeid tegenover de rest van Europa.