Test

Dit is een popup

Sonybaas ontkent manke communicatie

Sonytopman Howard Stringer ontkent dat zijn bedrijf communicatiefouten heeft gemaakt na de inbraak en gegevensdiefstal bij het PlayStation Network.

Twee weken geleden bogen enkele toplui van Sony nog nederig het hoofd tijdens een persconferentie in Japan. Algemeen directeur Howard Stringer neemt nu een andere houding aan en weerlegt de kritiek dat Sony te lang gewacht heeft om de gebruikers in te lichten over de grootschalige gegevensdiefstal bij PSN. Dat meldt persbureau Reuters.

‘Is binnen de week niet snel genoeg misschien?’
“De meeste inbraken worden niet opgemerkt door bedrijven en zelfs als dat gebeurt waarschuwt slechts 43 procent zijn gebruikers binnen de maand. Wij hebben binnen de week gereageerd. Is dat niet snel genoeg misschien?” Aldus Stringer die voor het eerst met de pers spreekt sinds de inbraak aan het licht kwam.

Kazuo Hirai, die de afgelopen maand het crisismanagement voor zijn rekening nam, heeft zichzelf niets te verwijten volgens Stringer: “Hij was zeer behulpzaam en ik blijf hem steunen.” Hirai stond dagelijks in contact met Stringer.

Aanval gevolg van rechtszaak tegen GeoHot
Stringer acht het waarschijnlijk dat de aanval op Sony gerelateerd is aan diens juridische strijd tegen de Amerikaanse hacker GeoHot. Hij blijft wel achter zijn acties staan: “Wat GeoHot heeft gedaan was crimineel en gevaarlijk en dus moesten we ons beschermen.”

Als gevolg van de inbraak hield Sony zijn PlayStation Network en muziekstreamingdienst Qriocity bijna een maand offline. Sinds afgelopen weekend zijn enkele diensten weer beschikbaar, en tegen het eind van de maand moeten alles weer operationeel zijn.

 

Sonytopman Howard Stringer ontkent dat zijn bedrijf communicatiefouten heeft gemaakt na de inbraak en gegevensdiefstal bij het PlayStation Network.

Twee weken geleden bogen enkele toplui van Sony nog nederig het hoofd tijdens een persconferentie in Japan. Algemeen directeur Howard Stringer neemt nu een andere houding aan en weerlegt de kritiek dat Sony te lang gewacht heeft om de gebruikers in te lichten over de grootschalige gegevensdiefstal bij PSN. Dat meldt persbureau Reuters.

‘Is binnen de week niet snel genoeg misschien?’
“De meeste inbraken worden niet opgemerkt door bedrijven en zelfs als dat gebeurt waarschuwt slechts 43 procent zijn gebruikers binnen de maand. Wij hebben binnen de week gereageerd. Is dat niet snel genoeg misschien?” Aldus Stringer die voor het eerst met de pers spreekt sinds de inbraak aan het licht kwam.

Kazuo Hirai, die de afgelopen maand het crisismanagement voor zijn rekening nam, heeft zichzelf niets te verwijten volgens Stringer: “Hij was zeer behulpzaam en ik blijf hem steunen.” Hirai stond dagelijks in contact met Stringer.

Aanval gevolg van rechtszaak tegen GeoHot
Stringer acht het waarschijnlijk dat de aanval op Sony gerelateerd is aan diens juridische strijd tegen de Amerikaanse hacker GeoHot. Hij blijft wel achter zijn acties staan: “Wat GeoHot heeft gedaan was crimineel en gevaarlijk en dus moesten we ons beschermen.”

Als gevolg van de inbraak hield Sony zijn PlayStation Network en muziekstreamingdienst Qriocity bijna een maand offline. Sinds afgelopen weekend zijn enkele diensten weer beschikbaar, en tegen het eind van de maand moeten alles weer operationeel zijn.

 

beveiliginghoward stringerkazuo hirainieuwsplaystation 3playstation networkpsnqriocitysony

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!