Test

Dit is een popup

Review: Super Street Fighter IV 3D Edition

Super Street Fighter IV 3D Edition is een aangename verrassing in de lanceringsline-up van Nintendo 3DS-games. Eigenlijk moet je dit letterlijk zien als Super Street Fighter IV voor onderweg. Een geweldige vechtgame die je niet mag missen.

Vechten op de 3DS

De fans die de consoleversie van Super Street Fighter IV hebben gespeeld, kunnen opgelucht ademhalen: De 3DS-versie is letterlijk overgeheveld, alles is behouden. De grafische stijl ziet er opvallend intact uit, het aantal spelers is hetzelfde gebleven en online kun je nog steeds iedereen uitdagen. Het grootste probleem bij vechtgames op een handheld is de bediening. Waar een volwaardige controller net genoeg knoppen en joysticks bevat, moet je het bij de Nintendo 3DS met een pak minder zien te stellen. Capcom besefte dat het volledige repertoire van vechtbewegingen niet exact kan worden overzet naar de 3DS en heeft gezocht naar een vernieuwende oplossing. Op het touchscreen staan telkens vier speciale moves die je met een tik op het scherm kunt activeren. Als je die combineert met de twee schouderknoppen, vier drukknoppen en de joystick of vierpuntdruktoets, dan kom je tot een redelijk aantal combinaties. Capcom heeft hier goed over nagedacht, en met succes. Bij elk van de vier velden kun je zelf kiezen welke macro’s je gebruikt. Wat je allereerst als ‘te gemakkelijk’ zou bestempelen, wordt na enkele uren spelen automatisch ‘een geweldig systeem’.
De consoleversie van Super Street Fighter IV zag er geweldig uit met zijn cell-shaded graphics. Gelukkig weet Capcom de actie goed te vertalen en ziet het er op de Nintendo 3DS schitterend uit. Enige toegeving zijn de statische achtergronden en de soms wat vreemde 3D-effecten op platte achtergrondelementen. Helaas wonen we niet in Japan, waardoor we de StreetPass Battle Mode niet kunnen uittesten. Het principe is simpel en leuk. Met de verdiende credits kun je beeldjes kopen die bepaalde ervaringspunten hebben. Als je iemand tegenkomt die ook StreetPass actief heeft staan, dan vechten ze beiden virtueel tegen elkaar. Elke speler kan een team samenstellen van vijf beeldjes. Een simpele opzet, maar het kan wel leuk werken. Online kun je echt tegen andere spelers vechten, gelukkig zonder de alom bekende Friend Codes van Nintendo. Heb je even geen zin om zelf te vechten, dan kun je kijken naar het live kanaal voor andere wedstrijdjes die op dat ogenblik worden uitgevochten.

[related_article id=”160734″]

Vechten op de 3DS

De fans die de consoleversie van Super Street Fighter IV hebben gespeeld, kunnen opgelucht ademhalen: De 3DS-versie is letterlijk overgeheveld, alles is behouden. De grafische stijl ziet er opvallend intact uit, het aantal spelers is hetzelfde gebleven en online kun je nog steeds iedereen uitdagen. Het grootste probleem bij vechtgames op een handheld is de bediening. Waar een volwaardige controller net genoeg knoppen en joysticks bevat, moet je het bij de Nintendo 3DS met een pak minder zien te stellen. Capcom besefte dat het volledige repertoire van vechtbewegingen niet exact kan worden overzet naar de 3DS en heeft gezocht naar een vernieuwende oplossing. Op het touchscreen staan telkens vier speciale moves die je met een tik op het scherm kunt activeren. Als je die combineert met de twee schouderknoppen, vier drukknoppen en de joystick of vierpuntdruktoets, dan kom je tot een redelijk aantal combinaties. Capcom heeft hier goed over nagedacht, en met succes. Bij elk van de vier velden kun je zelf kiezen welke macro’s je gebruikt. Wat je allereerst als ‘te gemakkelijk’ zou bestempelen, wordt na enkele uren spelen automatisch ‘een geweldig systeem’.
De consoleversie van Super Street Fighter IV zag er geweldig uit met zijn cell-shaded graphics. Gelukkig weet Capcom de actie goed te vertalen en ziet het er op de Nintendo 3DS schitterend uit. Enige toegeving zijn de statische achtergronden en de soms wat vreemde 3D-effecten op platte achtergrondelementen. Helaas wonen we niet in Japan, waardoor we de StreetPass Battle Mode niet kunnen uittesten. Het principe is simpel en leuk. Met de verdiende credits kun je beeldjes kopen die bepaalde ervaringspunten hebben. Als je iemand tegenkomt die ook StreetPass actief heeft staan, dan vechten ze beiden virtueel tegen elkaar. Elke speler kan een team samenstellen van vijf beeldjes. Een simpele opzet, maar het kan wel leuk werken. Online kun je echt tegen andere spelers vechten, gelukkig zonder de alom bekende Friend Codes van Nintendo. Heb je even geen zin om zelf te vechten, dan kun je kijken naar het live kanaal voor andere wedstrijdjes die op dat ogenblik worden uitgevochten.

[related_article id=”160734″]

3dscapcomnintendoontspanningstreetfighter

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!