Apple is waardevolste merk
Apple is voortaan het waardevolste merk ter wereld. Het verslaat daarmee Google, dat vier jaar bovenaan stond. Facebook stijgt spectaculair.
De merkenindex wordt berekend door de jaarlijkse BrandZ-studie. Wie naar de top tien kijkt, kan niet om de technologiegiganten heen. Apple staat met een merkwaarde van 153,285 miljard dollar bovenaan. Dat is een stijging van 84 procent ten opzichte van 2010.
Google, dat de ranglijst de laatste vier jaar aanvoerde, zakt twee procent met een geschatte waarde van 111,5 miljard dollar. Op plaats drie staat IBM met ruim 100 miljard dollar.
[related_article id=”158256″]
Andere technologie- en telecombedrijven aan de top zijn Microsoft (vijfde), AT&T (zevende), China Mobile (negende) en General Electric (tiende).
Sterkste stijger: Facebook
Nieuwkomer in de top honderd, en meteen met voorsprong de sterkste stijger, is Facebook. Ten opzichte van 2010 stijgt de marktwaarde van de sociaalnetwerksite met 246 procent. Volgens BrandZ is het merk Facebook goed voor ruim 19 miljard dollar. Daarmee staat het boven gevestigde namen als Disney (38e) en Pepsi (63e).
Ook de Chinese zoekmachine Baidu toont een spectaculaire stijging, van 141 procent. Daarmee gaat het van de 46e naar de 29e plaats.
Bekijk de volledige rangschikking van de BrandZ-lijst.
Apple is voortaan het waardevolste merk ter wereld. Het verslaat daarmee Google, dat vier jaar bovenaan stond. Facebook stijgt spectaculair.
De merkenindex wordt berekend door de jaarlijkse BrandZ-studie. Wie naar de top tien kijkt, kan niet om de technologiegiganten heen. Apple staat met een merkwaarde van 153,285 miljard dollar bovenaan. Dat is een stijging van 84 procent ten opzichte van 2010.
Google, dat de ranglijst de laatste vier jaar aanvoerde, zakt twee procent met een geschatte waarde van 111,5 miljard dollar. Op plaats drie staat IBM met ruim 100 miljard dollar.
[related_article id=”158256″]
Andere technologie- en telecombedrijven aan de top zijn Microsoft (vijfde), AT&T (zevende), China Mobile (negende) en General Electric (tiende).
Sterkste stijger: Facebook
Nieuwkomer in de top honderd, en meteen met voorsprong de sterkste stijger, is Facebook. Ten opzichte van 2010 stijgt de marktwaarde van de sociaalnetwerksite met 246 procent. Volgens BrandZ is het merk Facebook goed voor ruim 19 miljard dollar. Daarmee staat het boven gevestigde namen als Disney (38e) en Pepsi (63e).
Ook de Chinese zoekmachine Baidu toont een spectaculaire stijging, van 141 procent. Daarmee gaat het van de 46e naar de 29e plaats.
Bekijk de volledige rangschikking van de BrandZ-lijst.