Test

Dit is een popup

Nederlander is dol op Twitter en LinkedIn

In verhouding telt Nederland het grootste aantal LinkedIn- en Twittergebruikers ter wereld. Dat zegt marktonderzoeksbureau ComScore.

Volgens ComScore zit 26,1 procent van de Nederlanders ouder dan vijftien jaar op LinkedIn. Voor Twitter ligt dat getal zelfs op 26,8 procent.

Volgens Mike Read, hoofd van ComScore Europe, is Nederland een uitzonderlijk geval op het gebied van sociale media. “Het is een van de weinige resterende markten waar een lokale speler in sociale netwerken (Hyves) de leiding neemt vóór Facebook.”

Nederland regeert op Twitter en LinkedIn.

Verder in het rapport becijfert het bureau dat 11,5 miljoen Nederlanders in maart van dit jaar een bezoek aan sociaalnetwerksites brachten. Dat is goed voor 96 procent van de Nederlandse bevolking met internettoegang.

Facebook haalt in
Hoewel Hyves met 7,6 miljoen bezoekers in maart marktleider is in Nederland, wordt het zeer snel genaderd door Facebook. Deze site haalt momenteel 6,6 miljoen gebruikers per maand, een stijging van 76 procent op jaarbasis. Twitter en LinkedIn krijgen beide elke maand drie miljoen Nederlandse bezoekers over de vloer. Hier gaat het volgens ComScore om een stijging van zeventig procent op jaarbasis.

De cijfers van ComScore bevatten wel alleen bezoeken vanaf een privécomputer. Toegang via smartphones en openbare computers worden niet meegeteld.

Tweede in de top van LinkedIn-bezoekers staat Ierland (21 procent), gevolgd door de VS (17,6 procent). Voor Twitter gaat de tweede plaats naar Japan (26,6 procent), gevolgd door Brazilië (23,7 procent).

In verhouding telt Nederland het grootste aantal LinkedIn- en Twittergebruikers ter wereld. Dat zegt marktonderzoeksbureau ComScore.

Volgens ComScore zit 26,1 procent van de Nederlanders ouder dan vijftien jaar op LinkedIn. Voor Twitter ligt dat getal zelfs op 26,8 procent.

Volgens Mike Read, hoofd van ComScore Europe, is Nederland een uitzonderlijk geval op het gebied van sociale media. “Het is een van de weinige resterende markten waar een lokale speler in sociale netwerken (Hyves) de leiding neemt vóór Facebook.”

Nederland regeert op Twitter en LinkedIn.

Verder in het rapport becijfert het bureau dat 11,5 miljoen Nederlanders in maart van dit jaar een bezoek aan sociaalnetwerksites brachten. Dat is goed voor 96 procent van de Nederlandse bevolking met internettoegang.

Facebook haalt in
Hoewel Hyves met 7,6 miljoen bezoekers in maart marktleider is in Nederland, wordt het zeer snel genaderd door Facebook. Deze site haalt momenteel 6,6 miljoen gebruikers per maand, een stijging van 76 procent op jaarbasis. Twitter en LinkedIn krijgen beide elke maand drie miljoen Nederlandse bezoekers over de vloer. Hier gaat het volgens ComScore om een stijging van zeventig procent op jaarbasis.

De cijfers van ComScore bevatten wel alleen bezoeken vanaf een privécomputer. Toegang via smartphones en openbare computers worden niet meegeteld.

Tweede in de top van LinkedIn-bezoekers staat Ierland (21 procent), gevolgd door de VS (17,6 procent). Voor Twitter gaat de tweede plaats naar Japan (26,6 procent), gevolgd door Brazilië (23,7 procent).

comscorehyveslinkedinnederlandnieuws

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!