Facebook lanceert Send-knop
De bekende Like-knop waarmee je webpagina’s aan je Facebookvrienden kunt aanraden, krijgt gezelschap. De nieuwe Send-knop op Facebook maakt het mogelijk om pagina’s alleen aan een selectie van je contacten aan te raden. Die krijgen dan een bericht in hun Facebookmailbox.
Op korte termijn zul je de nieuwe knop nog op niet veel websites tegenkomen. Facebook lanceert de nieuwe functie in samenwerking met vijftig websites.
Niet in persoonlijke nieuwsfeed
Wie de Send-knop gebruikt, zal een bepaalde webpagina – bijvoorbeeld een artikel op een nieuwssite – kunnen delen met een geselecteerde groep contacten. Het kan verzonden worden naar de Facebookmailbox van je vrienden of naar andere e-mailadressen, of je kunt het plaatsen op de pagina van een Facebookgroep. In tegenstelling tot bij de bestaande Facebookknoppen verschijnt de link niet in je persoonlijke nieuwsfeed.
Met de nieuwe uitbreiding hoopt Facebook wellicht een deel van het e-mailverkeer naar zich toe te trekken. E-mail is tot op vandaag nog steeds de meest gebruikte manier waarop internetgebruikers content met elkaar delen.
De bekende Like-knop waarmee je webpagina’s aan je Facebookvrienden kunt aanraden, krijgt gezelschap. De nieuwe Send-knop op Facebook maakt het mogelijk om pagina’s alleen aan een selectie van je contacten aan te raden. Die krijgen dan een bericht in hun Facebookmailbox.
Op korte termijn zul je de nieuwe knop nog op niet veel websites tegenkomen. Facebook lanceert de nieuwe functie in samenwerking met vijftig websites.
Niet in persoonlijke nieuwsfeed
Wie de Send-knop gebruikt, zal een bepaalde webpagina – bijvoorbeeld een artikel op een nieuwssite – kunnen delen met een geselecteerde groep contacten. Het kan verzonden worden naar de Facebookmailbox van je vrienden of naar andere e-mailadressen, of je kunt het plaatsen op de pagina van een Facebookgroep. In tegenstelling tot bij de bestaande Facebookknoppen verschijnt de link niet in je persoonlijke nieuwsfeed.
Met de nieuwe uitbreiding hoopt Facebook wellicht een deel van het e-mailverkeer naar zich toe te trekken. E-mail is tot op vandaag nog steeds de meest gebruikte manier waarop internetgebruikers content met elkaar delen.