Test

Dit is een popup

Nauwelijks interesse voor Child Alert

Een maand na de lancering heeft Child Alert 2.200 inschrijvingen. De Nederlandse tegenhanger Amber Alert had er in een week al vijftigduizend.

Door een valse start en het gebrek aan een grootschalige promotiecampagne kan Child Alert tot op heden op maar weinig bijval rekenen. Het systeem is bedoeld om burgers via sms, mail of de media te waarschuwen bij een onrustwekkende verdwijning van een kind.

"We hebben enkele duizenden inschrijvingen gemist doordat het initiatief voortijdig uitlekte in de pers", meent Dirk Depover, woordvoerder van Child Focus. Een week voor de officiële lancering schreven enkele kranten al over Child Alert. "Mensen zochten daarna onze site op, maar konden nergens terecht. Dat burgergedeelte is voor ons wel zeer belangrijk. We rekenen echt op de solidariteit van de bevolking."

[related_article id=”161563″]

2.200 abonnees
De teller van individuele abonnees staat voorlopig op 2.200. "Dat is inderdaad niet zo hoog", geeft Child Focus toe. Hoeveel van die abonnees hebben gekozen voor e-mail en hoeveel voor sms kan de organisatie niet zeggen.

Naast de medewerking van individuen rekent Child Focus op andere kanalen. Onder meer de VRT en de Franstalige commerciële zender RTL hebben al hun medewerking beloofd. Het Vlaams Verkeerscentrum kan zijn informatieborden langs de snelwegen inschakelen. Bedrijven kunnen zich eveneens inschrijven, bijvoorbeeld om de melding intern te verspreiden of op hun publieke site te plaatsen. Maar ook daar scheert het aantal inschrijvingen geen hoge toppen: 130.

Microsoft promoot
Softwaregigant Microsoft en het printbedrijf Ricoh gaan het systeem promoten. Dat Microsoft meedoet, hoeft niet te verbazen. Het hielp mee het platform ontwikkelen. Voor de rest zijn het hoofdzakelijk kleine bedrijven en verenigingen die zich hebben aangemeld.

Wel succes in Nederland
In Nederland, dat iets meer dan anderhalve keer zoveel inwoners telt, sloeg het initiatief meteen aan. Amber Alert heet het systeem daar.

In de eerste week na de lancering, in november 2008, schreven zich 50.000 mensen in. Ruim 10.000 mensen meldden zich in de beginperiode aan voor de sms-boodschappen en ongeveer 26.500 voor de e-mails. Nu zijn er ongeveer 750.000 burgers en duizenden deelnemende organisaties.

 

Een maand na de lancering heeft Child Alert 2.200 inschrijvingen. De Nederlandse tegenhanger Amber Alert had er in een week al vijftigduizend.

Door een valse start en het gebrek aan een grootschalige promotiecampagne kan Child Alert tot op heden op maar weinig bijval rekenen. Het systeem is bedoeld om burgers via sms, mail of de media te waarschuwen bij een onrustwekkende verdwijning van een kind.

"We hebben enkele duizenden inschrijvingen gemist doordat het initiatief voortijdig uitlekte in de pers", meent Dirk Depover, woordvoerder van Child Focus. Een week voor de officiële lancering schreven enkele kranten al over Child Alert. "Mensen zochten daarna onze site op, maar konden nergens terecht. Dat burgergedeelte is voor ons wel zeer belangrijk. We rekenen echt op de solidariteit van de bevolking."

[related_article id=”161563″]

2.200 abonnees
De teller van individuele abonnees staat voorlopig op 2.200. "Dat is inderdaad niet zo hoog", geeft Child Focus toe. Hoeveel van die abonnees hebben gekozen voor e-mail en hoeveel voor sms kan de organisatie niet zeggen.

Naast de medewerking van individuen rekent Child Focus op andere kanalen. Onder meer de VRT en de Franstalige commerciële zender RTL hebben al hun medewerking beloofd. Het Vlaams Verkeerscentrum kan zijn informatieborden langs de snelwegen inschakelen. Bedrijven kunnen zich eveneens inschrijven, bijvoorbeeld om de melding intern te verspreiden of op hun publieke site te plaatsen. Maar ook daar scheert het aantal inschrijvingen geen hoge toppen: 130.

Microsoft promoot
Softwaregigant Microsoft en het printbedrijf Ricoh gaan het systeem promoten. Dat Microsoft meedoet, hoeft niet te verbazen. Het hielp mee het platform ontwikkelen. Voor de rest zijn het hoofdzakelijk kleine bedrijven en verenigingen die zich hebben aangemeld.

Wel succes in Nederland
In Nederland, dat iets meer dan anderhalve keer zoveel inwoners telt, sloeg het initiatief meteen aan. Amber Alert heet het systeem daar.

In de eerste week na de lancering, in november 2008, schreven zich 50.000 mensen in. Ruim 10.000 mensen meldden zich in de beginperiode aan voor de sms-boodschappen en ongeveer 26.500 voor de e-mails. Nu zijn er ongeveer 750.000 burgers en duizenden deelnemende organisaties.

 

child alertchild focuschildfocusinternetmobielnieuws

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!