Test

Dit is een popup

Review: Sonic & SEGA All-Stars Racing

Sonic & SEGA All-Stars Racing is helemaal niet slecht, maar er is niets dat je nog nooit eerder hebt gespeeld. Enkel de SEGA-fans zullen hun hart helemaal kunnen ophalen met talrijke bekende personages en omgevingen. Voor de rest is dit een zoveelste kartracegame.

Te veel van het goede

Van het eerste moment dat je het spel opstart tot je het helemaal hebt doorgespeeld, ademt deze titel maar een ding uit: SEGA. Er zijn vele bekende gezichten te bewonderen, zoals Sonic, Jacky en Akira van Virtua Fighter, Billy Hatcher en zelfs Ryo van Shenmue. Het ene karakter pas al beter in een kart als het andere, maar je kunt er niet om heen dat de nostalgische factor veel SEGA-fans zal laten genieten. De 24 circuits waaruit je kunt kiezen, zitten eveneens propvol met hints naar voorgaande games van SEGA. Helaas kon de ontwikkelaar moeilijk een keuze maken wat er allemaal in deze titel moest zitten; daarom dat elk circuit volgepropt is met allerlei voorwerpen. Zoveel zelfs dat het vaak vervelend wordt om te racen omdat je steeds moet uitkijken naar alle randanimatie op het circuit. Dit gebeurt in de vorm van bananen die ineens op de weg worden gegooid tot robots en krabben die over het circuit lopen en zelfs grote ballonnen die je race verpesten. Net iets te veel van het goede.
Omdat elk circuit vol zit met voorwerpen en thema’s, heb je het gevoel dat alle circuits hetzelfde zijn. Naast de bekende Grand Prix-races is er ook nog Time Trial en Missions. Deze laatste modus bestaat uit 64 uitdagingen waarin alle klassiekers van SEGA aan bod komen. Heel leuk om mee te starten, maar na twintig uitdagingen loert de herhaling om de hoek. De verschillende wapens waarmee je elkaar kunt bestoken, zijn perfect herkenbaar uit andere kartgames. Groene bokshandschoenen, rode raketten, verkeerskegels, allemaal kunnen ze gelinkt worden met bekende wapens uit andere spellen. Elk personage heeft een uniek wapen, maar verwacht hier niet al te veel variatie in. Het grote probleem met Sonic & SEGA All-Stars Racing is het gebrek aan leuke multiplayeropties. Je kunt tegen zeven andere spelers online racen of met vier offline via splitscreen. Groot gebrek is een opeenvolging van races, aangezien je altijd na elke race opnieuw in het spelmenu wordt gedropt. Zo haal je de vaart eruit, net als de fun om toernooien te organiseren.

[related_article id=”160734″]

Te veel van het goede

Van het eerste moment dat je het spel opstart tot je het helemaal hebt doorgespeeld, ademt deze titel maar een ding uit: SEGA. Er zijn vele bekende gezichten te bewonderen, zoals Sonic, Jacky en Akira van Virtua Fighter, Billy Hatcher en zelfs Ryo van Shenmue. Het ene karakter pas al beter in een kart als het andere, maar je kunt er niet om heen dat de nostalgische factor veel SEGA-fans zal laten genieten. De 24 circuits waaruit je kunt kiezen, zitten eveneens propvol met hints naar voorgaande games van SEGA. Helaas kon de ontwikkelaar moeilijk een keuze maken wat er allemaal in deze titel moest zitten; daarom dat elk circuit volgepropt is met allerlei voorwerpen. Zoveel zelfs dat het vaak vervelend wordt om te racen omdat je steeds moet uitkijken naar alle randanimatie op het circuit. Dit gebeurt in de vorm van bananen die ineens op de weg worden gegooid tot robots en krabben die over het circuit lopen en zelfs grote ballonnen die je race verpesten. Net iets te veel van het goede.
Omdat elk circuit vol zit met voorwerpen en thema’s, heb je het gevoel dat alle circuits hetzelfde zijn. Naast de bekende Grand Prix-races is er ook nog Time Trial en Missions. Deze laatste modus bestaat uit 64 uitdagingen waarin alle klassiekers van SEGA aan bod komen. Heel leuk om mee te starten, maar na twintig uitdagingen loert de herhaling om de hoek. De verschillende wapens waarmee je elkaar kunt bestoken, zijn perfect herkenbaar uit andere kartgames. Groene bokshandschoenen, rode raketten, verkeerskegels, allemaal kunnen ze gelinkt worden met bekende wapens uit andere spellen. Elk personage heeft een uniek wapen, maar verwacht hier niet al te veel variatie in. Het grote probleem met Sonic & SEGA All-Stars Racing is het gebrek aan leuke multiplayeropties. Je kunt tegen zeven andere spelers online racen of met vier offline via splitscreen. Groot gebrek is een opeenvolging van races, aangezien je altijd na elke race opnieuw in het spelmenu wordt gedropt. Zo haal je de vaart eruit, net als de fun om toernooien te organiseren.

[related_article id=”160734″]

banjodigitaldskazooienintendoontspanningplaystationps3racesumowiix360xbox

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!