Test

Dit is een popup

Nieuws

De topics cloud & hosting worden gesponsord door

Hotmail verklaart mailverlies

Een aantal Hotmailgebruikers ondervond eerder deze week problemen met berichten die verwijderd waren uit hun mailbox. Ook kregen ze geen toegang tot bepaalde mappen. Microsoft legt uit wat het probleem precies was.

De bug kwam voort uit een geautomatiseerd script dat Microsoft gebruikt om errors op te sporen in Windows Live Hotmail. Een onderdeel van het script is om zijn sporen te wissen na het aanmaken van testaccounts, maar het script vond zijn weg uit de gecontroleerde testomgeving en begon zijn ding te doen op accounts van echte gebruikers. Dat schrijft Mike Schackwitz van Hotmail op de Windows Team Blog.

Het goede nieuws is dat de data niet verloren zijn gegaan. “De mailberichten en mappen van de getroffen gebruikers werden niet gewist. Alleen de locatie van hun postvak is verwijderd in de mappen op de servers”, aldus Schackwitz. Sommige gebruikers kregen dus na het aanmelden lege mailboxen te zien omdat hun account niet overeenstemde met de gegevens in de Hotmaildatabase.

Return to sender
Voor de getroffen Hotmailgebruikers die niet hebben geprobeerd aan te melden in die periode is er slechter nieuws: mails die op dat moment naar zo’n account werden gestuurd, gingen terug naar de afzender – net zoals wanneer een account afgesloten zou zijn.

[related_article id=”161452″]

De bug in het script trof 17.355 gebruikers. Volgens Schackwitz was het probleem na een dag opgelost voor 16.035 onder hen. De resterende 1.320 moesten nog enkele dagen langer geduld uitoefenen.

Om dergelijke problemen in de toekomst te vermijden zal Microsoft de testaccounts nog beter afscheiden van de gewone gebruikersaccounts, en een extra statusweergave toevoegen om sneller te kunnen ingrijpen wanneer er zich onregelmatigheden voordoen.

Een aantal Hotmailgebruikers ondervond eerder deze week problemen met berichten die verwijderd waren uit hun mailbox. Ook kregen ze geen toegang tot bepaalde mappen. Microsoft legt uit wat het probleem precies was.

De bug kwam voort uit een geautomatiseerd script dat Microsoft gebruikt om errors op te sporen in Windows Live Hotmail. Een onderdeel van het script is om zijn sporen te wissen na het aanmaken van testaccounts, maar het script vond zijn weg uit de gecontroleerde testomgeving en begon zijn ding te doen op accounts van echte gebruikers. Dat schrijft Mike Schackwitz van Hotmail op de Windows Team Blog.

Het goede nieuws is dat de data niet verloren zijn gegaan. “De mailberichten en mappen van de getroffen gebruikers werden niet gewist. Alleen de locatie van hun postvak is verwijderd in de mappen op de servers”, aldus Schackwitz. Sommige gebruikers kregen dus na het aanmelden lege mailboxen te zien omdat hun account niet overeenstemde met de gegevens in de Hotmaildatabase.

Return to sender
Voor de getroffen Hotmailgebruikers die niet hebben geprobeerd aan te melden in die periode is er slechter nieuws: mails die op dat moment naar zo’n account werden gestuurd, gingen terug naar de afzender – net zoals wanneer een account afgesloten zou zijn.

[related_article id=”161452″]

De bug in het script trof 17.355 gebruikers. Volgens Schackwitz was het probleem na een dag opgelost voor 16.035 onder hen. De resterende 1.320 moesten nog enkele dagen langer geduld uitoefenen.

Om dergelijke problemen in de toekomst te vermijden zal Microsoft de testaccounts nog beter afscheiden van de gewone gebruikersaccounts, en een extra statusweergave toevoegen om sneller te kunnen ingrijpen wanneer er zich onregelmatigheden voordoen.

beveiligingbugcloudhotmailinternetlive!mailmicrosoftnieuwsscript

De topics cloud & hosting worden gesponsord door

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!