De Lijn mikt op 2 miljoen sms-tickets per jaar
Openbaarvervoermaatschappij de Lijn wil in 2011 zo’n twee miljoen sms-tickets verkopen, ruim twee keer zoveel als in 2010.
Vanaf begin 2011 kunnen reizigers hun ticket voor De Lijn ook per sms betalen via Base en Mobistar. Vorig jaar konden alleen klanten van Proximus dat. Deze maatregel moet ervoor zorgen dat heel wat meer mensen hun bus of tram gaan betalen met de mobiele telefoon.
Vorig jaar kochten 856.000 reizigers een Lijnticket per sms. Het aantal mensen dat mobiel betaalt, is in het afgelopen jaar ook gestegen. In februari werden er maar 48.000 sms-tickets verkocht, in december waren dat er al 128.000.
[related_article id=”161563″]
Op dit ogenblik verkoopt de Lijn negen procent van haar tickets via de gsm. De maatschappij wil dat percentage optrekken tot twintig, wat goed is voor twee miljoen sms-tickets.
Openbaarvervoermaatschappij de Lijn wil in 2011 zo’n twee miljoen sms-tickets verkopen, ruim twee keer zoveel als in 2010.
Vanaf begin 2011 kunnen reizigers hun ticket voor De Lijn ook per sms betalen via Base en Mobistar. Vorig jaar konden alleen klanten van Proximus dat. Deze maatregel moet ervoor zorgen dat heel wat meer mensen hun bus of tram gaan betalen met de mobiele telefoon.
Vorig jaar kochten 856.000 reizigers een Lijnticket per sms. Het aantal mensen dat mobiel betaalt, is in het afgelopen jaar ook gestegen. In februari werden er maar 48.000 sms-tickets verkocht, in december waren dat er al 128.000.
[related_article id=”161563″]
Op dit ogenblik verkoopt de Lijn negen procent van haar tickets via de gsm. De maatschappij wil dat percentage optrekken tot twintig, wat goed is voor twee miljoen sms-tickets.