Test

Dit is een popup

iPad-magazineverkoop op losse wielen

De iPad is dan toch niet de grote redder van magazine-uitgevers. De verkoop van Amerikaanse magazines op de iPad valt terug.

Het eerste magazine dat Wired in juni op de iPad aanbood is meer dan honderdduizend keer verkocht. Maar dat soort prestaties lijkt nu eerder uitzonderlijk, met gemiddeld 31.000 exemplaren tussen juli en september en in oktober gingen er nog ‘maar’ 22.000 exemplaren over de toonbank.

Ter vergelijking: van de papieren versie werden in oktober en november 130.000 exemplaren verkocht.

[related_article id=”158256″]

Redder van uitgeverijen
De iPad is al meermaals voorgesteld als de redder van uitgeverijen. Mensen die geen papieren magazines kopen zouden dankzij de iPad niet meer naar gratis websites surfen, maar een app aanschaffen om magazines op hun tabletcomputer te lezen.

Dankzij de iPad zou de uitgeverij nog geld kunnen verdienen in dit digtale tijdperk. Maar het lijkt erop dat papieren magazines toch belangrijker zijn dan hun evenknieën in de App Store.

Ook andere magazines verkopen minder goed dan bij hun lancering. Vanity Fair bijvoorbeeld verkocht in november 8.700 magazines op de iPad, tegenover 10.500 in de zomer. Ook de verkoop bij Glamour en GQ valt terug volgens WWD.com.

Uitgevers voor wie het glas nog halfvol is hopen dat de eindejaarsperiode heil zal brengen. Als veel mensen een iPad onder de kerstboom vinden, zullen er ook meer magazines verkocht worden. Of zo gaat de redenering toch.

De iPad is dan toch niet de grote redder van magazine-uitgevers. De verkoop van Amerikaanse magazines op de iPad valt terug.

Het eerste magazine dat Wired in juni op de iPad aanbood is meer dan honderdduizend keer verkocht. Maar dat soort prestaties lijkt nu eerder uitzonderlijk, met gemiddeld 31.000 exemplaren tussen juli en september en in oktober gingen er nog ‘maar’ 22.000 exemplaren over de toonbank.

Ter vergelijking: van de papieren versie werden in oktober en november 130.000 exemplaren verkocht.

[related_article id=”158256″]

Redder van uitgeverijen
De iPad is al meermaals voorgesteld als de redder van uitgeverijen. Mensen die geen papieren magazines kopen zouden dankzij de iPad niet meer naar gratis websites surfen, maar een app aanschaffen om magazines op hun tabletcomputer te lezen.

Dankzij de iPad zou de uitgeverij nog geld kunnen verdienen in dit digtale tijdperk. Maar het lijkt erop dat papieren magazines toch belangrijker zijn dan hun evenknieën in de App Store.

Ook andere magazines verkopen minder goed dan bij hun lancering. Vanity Fair bijvoorbeeld verkocht in november 8.700 magazines op de iPad, tegenover 10.500 in de zomer. Ook de verkoop bij Glamour en GQ valt terug volgens WWD.com.

Uitgevers voor wie het glas nog halfvol is hopen dat de eindejaarsperiode heil zal brengen. Als veel mensen een iPad onder de kerstboom vinden, zullen er ook meer magazines verkocht worden. Of zo gaat de redenering toch.

appleappstorefinancieelipadmagazinenieuwsuitgeverij

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!