Review: GoldenEye 007
Daniel Craig in een glansrol
Deze Wii-game is een remake van een van de populairste Bond-games ooit: GoldenEye 007 op de Nintendo 64. In plaats van het spel met wat nieuwere graphics op de Wii te gooien, heeft Activision toch zijn best gedaan om er een nieuwe draai aan te geven. De Bond uit GoldenEye, Pierce Brosnan, is om te beginnen vervangen door Daniel Craig, en hoewel het verhaal grotendeels hetzelfde is gebleven, heeft de aggressievere persoonlijkheid van zijn nieuwe Bond toch invloed op de gebeurtenissen. Meer brute kracht dus, en minder flauwe grapjes. Craig leent niet alleen zijn uiterlijk aan Bond (in die paar scènes dat je jezelf te zien krijgt), ook de stem wordt door de acteur hoogstpersoonlijk ingesproken. Het valt daarbij op dat er veel werk is geïnvesteerd in het verhaal, met goede stemmen en filmische tussenscènes. Het spel probeert je heel erg het gevoel te geven dat je in een echt James Bond-film zit. Ook leuk zijn de knipogen naar de oude Bond-films. Speel je het spel in multiplayer, dan kun je bijvoorbeeld in de huid kruipen van Blofeld, Jaws, Oddjob en alle andere klassieke slechteriken. Alleen al daarvoor zou je een paar vrienden uitnodigen, maar de multiplayeropties blijken ook goed in elkaar te zitten, met speciale mappen en een hele reeks speelstijlen. Je kunt op een Wii-console met maximaal vier personages in splitscreen spelen, wat het op een minder dan gigantische televisie wel erg moeilijk spelen maakt. Voor multiplayer grijp je dus best naar een WiFi-connectie en meerdere spelconsoles.
De singleplayercampagne is met oog voor detail uitgewerkt. Het verhaal zit goed in elkaar en de AI van de vijanden is aanvaardbaar, wat wel nodig is voor een spel dat zowel shooter als stealth-game wil zijn. Ons grootste probleem met deze game heeft alles te maken met de console waarop het verschijnt. De Wii heeft uiteraard niet de kracht van een PlayStation 3 of Xbox 360, dus de graphics komen af en toe wat verouderd over. Bovendien gebruikten we de gewone spelcontroller om de game te spelen, en daar is duidelijk meer oefening voor nodig. Je bedient de camera door de hele controller te bewegen, en een beetje fijn richten wordt daardoor bijzonder moeilijk. Wil je niet in de makkelijke campagne al aan flarden worden geschoten, dan is minstens een Wii Controller Classic noodzakelijk.
[related_article id=”160734″]
Daniel Craig in een glansrol
Deze Wii-game is een remake van een van de populairste Bond-games ooit: GoldenEye 007 op de Nintendo 64. In plaats van het spel met wat nieuwere graphics op de Wii te gooien, heeft Activision toch zijn best gedaan om er een nieuwe draai aan te geven. De Bond uit GoldenEye, Pierce Brosnan, is om te beginnen vervangen door Daniel Craig, en hoewel het verhaal grotendeels hetzelfde is gebleven, heeft de aggressievere persoonlijkheid van zijn nieuwe Bond toch invloed op de gebeurtenissen. Meer brute kracht dus, en minder flauwe grapjes. Craig leent niet alleen zijn uiterlijk aan Bond (in die paar scènes dat je jezelf te zien krijgt), ook de stem wordt door de acteur hoogstpersoonlijk ingesproken. Het valt daarbij op dat er veel werk is geïnvesteerd in het verhaal, met goede stemmen en filmische tussenscènes. Het spel probeert je heel erg het gevoel te geven dat je in een echt James Bond-film zit. Ook leuk zijn de knipogen naar de oude Bond-films. Speel je het spel in multiplayer, dan kun je bijvoorbeeld in de huid kruipen van Blofeld, Jaws, Oddjob en alle andere klassieke slechteriken. Alleen al daarvoor zou je een paar vrienden uitnodigen, maar de multiplayeropties blijken ook goed in elkaar te zitten, met speciale mappen en een hele reeks speelstijlen. Je kunt op een Wii-console met maximaal vier personages in splitscreen spelen, wat het op een minder dan gigantische televisie wel erg moeilijk spelen maakt. Voor multiplayer grijp je dus best naar een WiFi-connectie en meerdere spelconsoles.
De singleplayercampagne is met oog voor detail uitgewerkt. Het verhaal zit goed in elkaar en de AI van de vijanden is aanvaardbaar, wat wel nodig is voor een spel dat zowel shooter als stealth-game wil zijn. Ons grootste probleem met deze game heeft alles te maken met de console waarop het verschijnt. De Wii heeft uiteraard niet de kracht van een PlayStation 3 of Xbox 360, dus de graphics komen af en toe wat verouderd over. Bovendien gebruikten we de gewone spelcontroller om de game te spelen, en daar is duidelijk meer oefening voor nodig. Je bedient de camera door de hele controller te bewegen, en een beetje fijn richten wordt daardoor bijzonder moeilijk. Wil je niet in de makkelijke campagne al aan flarden worden geschoten, dan is minstens een Wii Controller Classic noodzakelijk.
[related_article id=”160734″]