Test

Dit is een popup

Nieuws

Lijntickets ook betaalbaar via Base en Mobistar

Klanten van Base en Mobistar kunnen in het vervolg de bus betalen door een sms te sturen. Bij Proximus kon dat al langer.

De openbaarvervoersmaatschappij De Lijn en de twee mobiele operatoren hebben na lange onderhandelingen toch een akkoord bereikt over het sms-ticket. Door een code te sms’en betaalt de reiziger zijn vervoersbewijs. Betalen gebeurt via de telefoonrekening.

Proximus inte langer monopolie
Het systeem is al sinds 2007 beschikbaar bij Proximus, in het begin enkel in Antwerpen en Gent. Sinds de lancering zijn er al 1,3 miljoen Lijntickets verkocht via sms.

[related_article id=”161563″]

Minister van Mobiliteit Hilde Crevits mikt op twee miljoen sms-tickets per jaar. Voor De Lijn is het ticket voordeling omdat de chauffeur tijd wint. Hij moet immers geen ticket verkopen.

Vanaf 1 januari 2011 start de verkoop van Lijntickets, maar intussen loopt er een proefproject waarin klanten al een ticket kunnen kopen. Deze periode dient om eventuele technische problemen weg te werken.

Klanten van Base en Mobistar kunnen in het vervolg de bus betalen door een sms te sturen. Bij Proximus kon dat al langer.

De openbaarvervoersmaatschappij De Lijn en de twee mobiele operatoren hebben na lange onderhandelingen toch een akkoord bereikt over het sms-ticket. Door een code te sms’en betaalt de reiziger zijn vervoersbewijs. Betalen gebeurt via de telefoonrekening.

Proximus inte langer monopolie
Het systeem is al sinds 2007 beschikbaar bij Proximus, in het begin enkel in Antwerpen en Gent. Sinds de lancering zijn er al 1,3 miljoen Lijntickets verkocht via sms.

[related_article id=”161563″]

Minister van Mobiliteit Hilde Crevits mikt op twee miljoen sms-tickets per jaar. Voor De Lijn is het ticket voordeling omdat de chauffeur tijd wint. Hij moet immers geen ticket verkopen.

Vanaf 1 januari 2011 start de verkoop van Lijntickets, maar intussen loopt er een proefproject waarin klanten al een ticket kunnen kopen. Deze periode dient om eventuele technische problemen weg te werken.

basedelijndigitaliseringgsmmobielmobistarnieuwsoverheidproximussmsticket

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!