Test

Dit is een popup

Nieuws

Smartphone-eigenaar niet trouw aan merk

56 procent van de smartphone-eigenaren weet nog niet welk merk ze de volgende keer kopen. Het zijn weinig loyale klanten, zegt onderzoeksbureau GfK.

Nieuwsdienst Reuters bericht over dit internationale onderzoek. GfK ondervroeg 2.653 smartphonegebruikers uit Brazilië, Duitsland, China, Spanje, de Verenigde Staten en Groot-Brittannië, in oktober en november.

Daaruit blijkt dat meer dan de helft van de ondervraagden nog niet zeker is of men bij de volgende aankoop voor hetzelfde besturingssysteem kiest. Een kwart weet wel dat hij trouw blijft. Bij Apple ligt dit percentage met 59 procent het hoogst, en bij Microsoft het laagst (21 procent). Daartussen bevinden zich BlackBerry (35 procent), Android (28 procent) en Nokia Symbian (24 procent).

[related_article id=”152275″]

“Als de telefoon niet doet wat wordt beloofd of wat de eigenaar hoopt, dan verliest de fabrikant zijn klant”, stelt analist Ryan Garner. De makers zullen dus hard moeten vechten om consumenten aan zich te binden.

Uit de cijfers van GfK blijkt ook dat 37 procent van de mobiele-telefoongebruikers bij de volgende aankoop voor een smartphone kiest. Deze vraag werd niet aan de Chinese respondenten gesteld, om logistieke redenen.

56 procent van de smartphone-eigenaren weet nog niet welk merk ze de volgende keer kopen. Het zijn weinig loyale klanten, zegt onderzoeksbureau GfK.

Nieuwsdienst Reuters bericht over dit internationale onderzoek. GfK ondervroeg 2.653 smartphonegebruikers uit Brazilië, Duitsland, China, Spanje, de Verenigde Staten en Groot-Brittannië, in oktober en november.

Daaruit blijkt dat meer dan de helft van de ondervraagden nog niet zeker is of men bij de volgende aankoop voor hetzelfde besturingssysteem kiest. Een kwart weet wel dat hij trouw blijft. Bij Apple ligt dit percentage met 59 procent het hoogst, en bij Microsoft het laagst (21 procent). Daartussen bevinden zich BlackBerry (35 procent), Android (28 procent) en Nokia Symbian (24 procent).

[related_article id=”152275″]

“Als de telefoon niet doet wat wordt beloofd of wat de eigenaar hoopt, dan verliest de fabrikant zijn klant”, stelt analist Ryan Garner. De makers zullen dus hard moeten vechten om consumenten aan zich te binden.

Uit de cijfers van GfK blijkt ook dat 37 procent van de mobiele-telefoongebruikers bij de volgende aankoop voor een smartphone kiest. Deze vraag werd niet aan de Chinese respondenten gesteld, om logistieke redenen.

gfkhardwarenieuwssmartphone

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!