MySpace sluit deal met Facebook
MySpace heeft erkend dat sociaalnetwerkactiviteiten zich niet meer bij hen afspelen. Het kondigt aan dat MySpace-gebruikers updates kunnen krijgen van het netwerk dat zij wél benutten: Facebook.
Het bedrijf maakt bekend een “mash-up met Facebook” te zullen maken. En dat wil gewoon zeggen dat je Facebook Connect kunt gebruiken om op MySpace updates te krijgen van dingen die je leuk vindt op Facebook.
Als gebruikers op de Connect-knop in MySpace klikken, worden alle dingen die ze eerder op Facebook leuk vonden meteen naar hun MySpace-profiel geïmporteerd. Het is de grootste implementatie die MySpace ooit heeft gemaakt met een ander sociaal netwerk. Hiermee lijkt de eerste ronde van de sociaalnetwerkgevechten dan ook beslecht.
Geen vergelijking meer
Het was Mike Jones, de nieuwe baas van MySpace, die de aankondiging de wereld instuurde, geflankeerd door Dan Rose, die bij Facebook verantwoordelijk is voor partnerschappen en marketing van het Facebookplatform.
Na een trage terugval door de opkomst van Facebook, probeert MySpace nu alle vergelijkingen met Facebook te doen ophouden en zichzelf te profileren als een “sociale entertainmentsite”, met updates over beroemdheden, nieuwe songs van groepen en andere content die te maken heeft met de entertainmentindustrie. Door de ‘likes’ van Facebook ook naar MySpace te halen, kunnen MySpacefans op dat netwerk blijven.
MySpace moest iets doen
Het blijft een vreemde ingreep. Want waarom zouden gebruikers hun favoriete groepen en acteurs niet gewoon op Facebook volgen, zonder de link met MySpace? Het is duidelijk dat MySpace iets moet proberen om het verlies van bezoekers een halt toe te roepen, en te vermijden dat gebruikers nog maar eens een profiel moeten invullen op de zoveelste sociaalnetwerksite.
MySpace gaat de Facebookfunctionaliteit vanaf vandaag aan zijn gebruikers aanbieden. Verwacht wordt dat er ook een optie komt om dingen die gebruikers op MySpace leuk vinden ook naar hun Facebookprofiel te sturen.
MySpace heeft erkend dat sociaalnetwerkactiviteiten zich niet meer bij hen afspelen. Het kondigt aan dat MySpace-gebruikers updates kunnen krijgen van het netwerk dat zij wél benutten: Facebook.
Het bedrijf maakt bekend een “mash-up met Facebook” te zullen maken. En dat wil gewoon zeggen dat je Facebook Connect kunt gebruiken om op MySpace updates te krijgen van dingen die je leuk vindt op Facebook.
Als gebruikers op de Connect-knop in MySpace klikken, worden alle dingen die ze eerder op Facebook leuk vonden meteen naar hun MySpace-profiel geïmporteerd. Het is de grootste implementatie die MySpace ooit heeft gemaakt met een ander sociaal netwerk. Hiermee lijkt de eerste ronde van de sociaalnetwerkgevechten dan ook beslecht.
Geen vergelijking meer
Het was Mike Jones, de nieuwe baas van MySpace, die de aankondiging de wereld instuurde, geflankeerd door Dan Rose, die bij Facebook verantwoordelijk is voor partnerschappen en marketing van het Facebookplatform.
Na een trage terugval door de opkomst van Facebook, probeert MySpace nu alle vergelijkingen met Facebook te doen ophouden en zichzelf te profileren als een “sociale entertainmentsite”, met updates over beroemdheden, nieuwe songs van groepen en andere content die te maken heeft met de entertainmentindustrie. Door de ‘likes’ van Facebook ook naar MySpace te halen, kunnen MySpacefans op dat netwerk blijven.
MySpace moest iets doen
Het blijft een vreemde ingreep. Want waarom zouden gebruikers hun favoriete groepen en acteurs niet gewoon op Facebook volgen, zonder de link met MySpace? Het is duidelijk dat MySpace iets moet proberen om het verlies van bezoekers een halt toe te roepen, en te vermijden dat gebruikers nog maar eens een profiel moeten invullen op de zoveelste sociaalnetwerksite.
MySpace gaat de Facebookfunctionaliteit vanaf vandaag aan zijn gebruikers aanbieden. Verwacht wordt dat er ook een optie komt om dingen die gebruikers op MySpace leuk vinden ook naar hun Facebookprofiel te sturen.