Verkoop e-lezers en tablets naar 350.000
Tegen het einde van dit jaar zullen Nederlandse consumenten in totaal zo’n 350.000 e-lezers en tablets hebben gekocht.
Dit verwacht marktonderzoeker Gfk, zo meldt Emerce. Eind 2010 hebben Nederlanders 100.000 e-readers en 250.000 tabletcomputers gekocht. Ook diegenen die hun apparaat buiten de landsgrenzen hebben aangeschaft, worden meegerekend.
Volgens de marktonderzoeker zullen er dit jaar nog vijf à tien nieuwe tabletmodellen uitkomen. De grote golf wordt echter pas tijdens de eerste helft van volgend jaar verwacht, wanneer Googles besturingssysteem Android op tablets kan draaien. Binnen enkele weken wordt de nieuwe versie 2.3 gelanceerd, vertelde Eric Schmidt, de directeur van Google, eerder deze week.
[related_article id=”152275″]
Onder meer LG, HP en Research In Motion (BlackBerry) hebben een exemplaar in de pijplijn.
Hoe en waarom?
In de toekomst zal Gfk onderzoek doen naar hoe en waarvoor consumenten een tablet gebruiken. Daar is op dit moment nog geen zicht op. Hiertoe is de organisatie in gesprek met diverse mobiele telecomaanbieders, die hun verkeerstromen toegankelijk zouden moeten maken voor analyse op applicatiegebruik.
Tegen het einde van dit jaar zullen Nederlandse consumenten in totaal zo’n 350.000 e-lezers en tablets hebben gekocht.
Dit verwacht marktonderzoeker Gfk, zo meldt Emerce. Eind 2010 hebben Nederlanders 100.000 e-readers en 250.000 tabletcomputers gekocht. Ook diegenen die hun apparaat buiten de landsgrenzen hebben aangeschaft, worden meegerekend.
Volgens de marktonderzoeker zullen er dit jaar nog vijf à tien nieuwe tabletmodellen uitkomen. De grote golf wordt echter pas tijdens de eerste helft van volgend jaar verwacht, wanneer Googles besturingssysteem Android op tablets kan draaien. Binnen enkele weken wordt de nieuwe versie 2.3 gelanceerd, vertelde Eric Schmidt, de directeur van Google, eerder deze week.
[related_article id=”152275″]
Onder meer LG, HP en Research In Motion (BlackBerry) hebben een exemplaar in de pijplijn.
Hoe en waarom?
In de toekomst zal Gfk onderzoek doen naar hoe en waarvoor consumenten een tablet gebruiken. Daar is op dit moment nog geen zicht op. Hiertoe is de organisatie in gesprek met diverse mobiele telecomaanbieders, die hun verkeerstromen toegankelijk zouden moeten maken voor analyse op applicatiegebruik.