iAd komt naar Europese Apple-apparaten
Apple onthult deze week de eerste merken waar het in Europa mee in zee gaat voor het mobiele interactieve advertentieplatform iAd.
Steve Jobs kondigde in april van dit jaar de eerste stappen van Apple in de mobiele-advertentiemarkt aan. Sinds juli concurreert de technologiereus in de Verenigde Staten op zijn eigen mobiele toestellen met AdMob van Google.
Tekortkomingen
Hoewel Bloomberg Business Week iAd tegen het einde van het jaar even groot schat als AdMob (dat aandeel zou verliezen), heeft het platform volgens de Financial Times nog enkele kinderziektes.
[related_article id=”158256″]
De dienst werd in de VS positief onthaald, maar boet nu aan populariteit in door de hoge advertentiekosten (minstens 1 miljoen dollar) en een traag productieproces. Chanel en Adidas, twee van de zeventien oorspronkelijke adverteerders, hebben al afgehaakt.
Grote merken
De afgelopen weken heeft Apple de Europese lancering twee keer uitgesteld. Volgens de Finanical Times zou de technologiereus toegevingen willen doen aan de minimumprijs om grote merken te overtuigen. Onder meer L’Oréal, Renault en Nestlé zouden de dienst afnemen.
iAd biedt adverteerders het voordeel dat hun boodschappen in een applicatie geopend kunnen worden. Bij AdMob worden deze, als een gebruiker een advertentie aantikt, in een nieuw browservenster geopend, waardoor de app wordt verlaten.
Interactieve advertenties
Volgens Patti McGreal, hoofd interactieve marketing van soepproducent Campbell, halen interactieve iAds (denk aan quizzen en recepten) een doorklikratio van 0,8 procent. Dat is drie tot tien maal hoger dan bij boodschappen in de vorm van een banner. Ook houden ze de aandacht van de gebruiker langer vast.
Apple onthult deze week de eerste merken waar het in Europa mee in zee gaat voor het mobiele interactieve advertentieplatform iAd.
Steve Jobs kondigde in april van dit jaar de eerste stappen van Apple in de mobiele-advertentiemarkt aan. Sinds juli concurreert de technologiereus in de Verenigde Staten op zijn eigen mobiele toestellen met AdMob van Google.
Tekortkomingen
Hoewel Bloomberg Business Week iAd tegen het einde van het jaar even groot schat als AdMob (dat aandeel zou verliezen), heeft het platform volgens de Financial Times nog enkele kinderziektes.
[related_article id=”158256″]
De dienst werd in de VS positief onthaald, maar boet nu aan populariteit in door de hoge advertentiekosten (minstens 1 miljoen dollar) en een traag productieproces. Chanel en Adidas, twee van de zeventien oorspronkelijke adverteerders, hebben al afgehaakt.
Grote merken
De afgelopen weken heeft Apple de Europese lancering twee keer uitgesteld. Volgens de Finanical Times zou de technologiereus toegevingen willen doen aan de minimumprijs om grote merken te overtuigen. Onder meer L’Oréal, Renault en Nestlé zouden de dienst afnemen.
iAd biedt adverteerders het voordeel dat hun boodschappen in een applicatie geopend kunnen worden. Bij AdMob worden deze, als een gebruiker een advertentie aantikt, in een nieuw browservenster geopend, waardoor de app wordt verlaten.
Interactieve advertenties
Volgens Patti McGreal, hoofd interactieve marketing van soepproducent Campbell, halen interactieve iAds (denk aan quizzen en recepten) een doorklikratio van 0,8 procent. Dat is drie tot tien maal hoger dan bij boodschappen in de vorm van een banner. Ook houden ze de aandacht van de gebruiker langer vast.