Test

Dit is een popup

De Telegraaf koopt Hyves

De Telegraaf Media Groep neemt honderd procent van de aandelen van Hyves over. Dit betekent een belangrijke stap voor de digitale strategie van TMG. 

Hoeveel geld ermee gemoeid is, is officieel niet bekend, al zijn er beweringen over 43 miljoen euro. Zeker is wel dat Hyves een jaarlijkse omzet van twintig miljoen euro boekt, dat het met 7,89 miljoen unieke bezoekers per maand de meest bezochte site van Nederland is en dat het negen miljoen leden telt. Oftewel, een flinke troef voor het digitale aanbod van de mediagroep, die nodig is voor zijn strategie.

“De overname van Hyves geeft de digitale ambities van TMG een belangrijke impuls”, stelt het bedrijf in zijn persbericht. “Hyves zal Nederland nog beter kunnen verbinden door samenwerkingsvormen met TMG-platformen. Verder blijft Hyves gewoon Hyves.”

Grootste bereik
TMG is eigenaar van onder meer Telegraaf.nl, Geenstijl.nl, Relatieplanet.nl, Webregio.nl en Habbo Hotel. “Samen zullen Hyves en TMG met een gecombineerd netto online bereik (dus gecorrigeerd voor overlap) per maand van ruim 8,5 miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder de sprong maken naar de toppositie. Het totale TMG-netwerk bereikt dan 62% van alle Nederlanders. De combinatie met de print- en radio-activiteiten van TMG levert in Nederland het grootste bereik onder consumenten op.”

Meer advertenties
Het management van Hyves blijft in dienst en zet zijn werkzaamheden ongestoord voort. Er zullen wel meer advertenties op het sociaal netwerk verschijnen. Denk aan rubrieksadvertenties, maar ook reclame over lokale bedrijven. Ook gaat TMG Hyves gebruiken om zijn activiteiten rond gaming en digitale radio te promoten.

Zorgen over privacy
Nadat de overname bekend werd, hebben enkele leden hun account verwijderd, omdat ze zich zorgen maken over de privacy. Ze zijn bang dat de "rechtse roddelkrant" hun "persoonlijke gegevens gaat doorverkopen", aldus Webwereld.

“Wij hebben met Habbo Hotel en Relatieplanet.nl al aangetoond dat we integer omgaan met de privacy”, stelt Patrick Morley, de algemeen directeur van TMG, tegenover de techsite. “Ook Hyves heeft een goede reputatie wat privacy en veiligheid betreft. De integriteit van de community staat ook voor ons voorop.”

De Telegraaf Media Groep neemt honderd procent van de aandelen van Hyves over. Dit betekent een belangrijke stap voor de digitale strategie van TMG. 

Hoeveel geld ermee gemoeid is, is officieel niet bekend, al zijn er beweringen over 43 miljoen euro. Zeker is wel dat Hyves een jaarlijkse omzet van twintig miljoen euro boekt, dat het met 7,89 miljoen unieke bezoekers per maand de meest bezochte site van Nederland is en dat het negen miljoen leden telt. Oftewel, een flinke troef voor het digitale aanbod van de mediagroep, die nodig is voor zijn strategie.

“De overname van Hyves geeft de digitale ambities van TMG een belangrijke impuls”, stelt het bedrijf in zijn persbericht. “Hyves zal Nederland nog beter kunnen verbinden door samenwerkingsvormen met TMG-platformen. Verder blijft Hyves gewoon Hyves.”

Grootste bereik
TMG is eigenaar van onder meer Telegraaf.nl, Geenstijl.nl, Relatieplanet.nl, Webregio.nl en Habbo Hotel. “Samen zullen Hyves en TMG met een gecombineerd netto online bereik (dus gecorrigeerd voor overlap) per maand van ruim 8,5 miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder de sprong maken naar de toppositie. Het totale TMG-netwerk bereikt dan 62% van alle Nederlanders. De combinatie met de print- en radio-activiteiten van TMG levert in Nederland het grootste bereik onder consumenten op.”

Meer advertenties
Het management van Hyves blijft in dienst en zet zijn werkzaamheden ongestoord voort. Er zullen wel meer advertenties op het sociaal netwerk verschijnen. Denk aan rubrieksadvertenties, maar ook reclame over lokale bedrijven. Ook gaat TMG Hyves gebruiken om zijn activiteiten rond gaming en digitale radio te promoten.

Zorgen over privacy
Nadat de overname bekend werd, hebben enkele leden hun account verwijderd, omdat ze zich zorgen maken over de privacy. Ze zijn bang dat de "rechtse roddelkrant" hun "persoonlijke gegevens gaat doorverkopen", aldus Webwereld.

“Wij hebben met Habbo Hotel en Relatieplanet.nl al aangetoond dat we integer omgaan met de privacy”, stelt Patrick Morley, de algemeen directeur van TMG, tegenover de techsite. “Ook Hyves heeft een goede reputatie wat privacy en veiligheid betreft. De integriteit van de community staat ook voor ons voorop.”

dienstenhyvesinternetnieuwstelegraaftmg

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!