Yahoo boekt positieve kwartaalcijfers
In het derde kwartaal van dit jaar boekte Yahoo toch winst, dankzij forse besparingen en ondanks de negatieve voorspellingen van analisten.
Het bedrijf rapporteert een nettowinst van 396 miljoen dollar. Dat is meer dan een verdubbeling tot opzichte van de 186 miljoen dollar vorig jaar. De inkomsten zijn daarentegen minder spectaculair, met een toename van slechts 2 procent naar 1,6 miljoen dollar. Afgelopen kwartaal maakte Yahoo de verkoop van HotJobs aan Monster.com definitief. Dit heeft een flinke opkikker gegeven aan het eindresultaat.
“We hebben een sterk kwartaal afgeleverd, met een sterke groei in advertentie-inkomsten, toenemende bedrijfsopbrengsten en marges die ten opzichte van vorig jaar verdubbeld zijn”, stelt algemeen directeur Carol Bartz. “Omdat we de enorme waarde van onze activa erkennen, hebben we onze aandelen flink teruggekocht. Dit jaar hebben we al meer dan 7 procent terug.”
Juiste koers
Sinds september maakt de zoekmachine gebruik van de technologie van Microsoft. Daarnaast heeft Yahoo enkele strategische acquisities gedaan. Toch blijven de geruchten over de zoektocht naar een moedermaatschappij of een partnerovereenkomst de ronde gaan. Ook blijven de positieve veranderingen na het aantreden van Bartz uit. Zelf meent het bedrijf dat het de juiste koers vaart.
“We hebben enorme verbeteringen gemaakt in winstgevendheid en omzet. Marges breiden uit, advertentie-inkomsten nemen toe, producten rollen sneller uit en de samenwerking met Microsoft ligt op schema”, zegt Bartz.
In het derde kwartaal van dit jaar boekte Yahoo toch winst, dankzij forse besparingen en ondanks de negatieve voorspellingen van analisten.
Het bedrijf rapporteert een nettowinst van 396 miljoen dollar. Dat is meer dan een verdubbeling tot opzichte van de 186 miljoen dollar vorig jaar. De inkomsten zijn daarentegen minder spectaculair, met een toename van slechts 2 procent naar 1,6 miljoen dollar. Afgelopen kwartaal maakte Yahoo de verkoop van HotJobs aan Monster.com definitief. Dit heeft een flinke opkikker gegeven aan het eindresultaat.
“We hebben een sterk kwartaal afgeleverd, met een sterke groei in advertentie-inkomsten, toenemende bedrijfsopbrengsten en marges die ten opzichte van vorig jaar verdubbeld zijn”, stelt algemeen directeur Carol Bartz. “Omdat we de enorme waarde van onze activa erkennen, hebben we onze aandelen flink teruggekocht. Dit jaar hebben we al meer dan 7 procent terug.”
Juiste koers
Sinds september maakt de zoekmachine gebruik van de technologie van Microsoft. Daarnaast heeft Yahoo enkele strategische acquisities gedaan. Toch blijven de geruchten over de zoektocht naar een moedermaatschappij of een partnerovereenkomst de ronde gaan. Ook blijven de positieve veranderingen na het aantreden van Bartz uit. Zelf meent het bedrijf dat het de juiste koers vaart.
“We hebben enorme verbeteringen gemaakt in winstgevendheid en omzet. Marges breiden uit, advertentie-inkomsten nemen toe, producten rollen sneller uit en de samenwerking met Microsoft ligt op schema”, zegt Bartz.