Test

Dit is een popup

Alleen je spiegelbeeld past nieuwe kleren

Modern en vooral virtueel kleren passen doe je nog tot november in de New Yorkse vestiging van warenhuis Macy’s.

Het bedrijf pakt uit met een weerspiegelend scherm van 72 inch dat virtuele kleren op je reflectie kan projecteren. Bovendien bevat de spiegel een multitouchscherm, waardoor je makkelijk kan kiezen tussen topjes, truien, broeken en jassen.

Nadat je je keuze hebt gemaakt, wordt het kledingstuk over je spiegelbeeld geplaatst. Maatje te groot? Raak de spiegel dan gewoon aan om een kleinere versie te passen.

“De toekomst van het kleren kopen”, zo noemt Macy’s zijn Magic Fitting Room. En dat lijkt te kloppen, nu meer en meer winkels dit soort augmented reality-oplossingen gebruiken voor bijvoorbeeld kleren en schoenen.

Transformerpop
Zo is er ook de robotmannequin die van vorm kan veranderen: eerst geef je online je maten in (je lengte, borstomtrek, enzovoort) waarna je foto’s te zien krijgt van ‘jouw’ lichaam dat verschillende kledingstukken past.

Macy’s klopte aan bij marketingbureau LBi International voor de realisatie van de interactieve spiegel, en verhoogde de gebruikerservaring met een iPad-applicatie. Kopers kunnen kledingsecties via de applicatie rechtstreeks naar de spiegel sturen om ze zo allemaal uit te proberen.

LBi is overigens blij dat Apples iOS 4 en de WPF Gesture Control uit Windows 7 mooi samenwerken. “Wie had gedacht dat een spiegel harmonie zou brengen tussen beide bedrijven?”

De digitale verkleedkoffer is tevens een sociaal hulpmiddel: je kunt je potentieel nieuwe garderobe makkelijk delen via Facebook, sms of e-mail. Zolang je vriendin je kleren maar niet hoeft goed te keuren op Facebook voor je kan afspreken.

 

Modern en vooral virtueel kleren passen doe je nog tot november in de New Yorkse vestiging van warenhuis Macy’s.

Het bedrijf pakt uit met een weerspiegelend scherm van 72 inch dat virtuele kleren op je reflectie kan projecteren. Bovendien bevat de spiegel een multitouchscherm, waardoor je makkelijk kan kiezen tussen topjes, truien, broeken en jassen.

Nadat je je keuze hebt gemaakt, wordt het kledingstuk over je spiegelbeeld geplaatst. Maatje te groot? Raak de spiegel dan gewoon aan om een kleinere versie te passen.

“De toekomst van het kleren kopen”, zo noemt Macy’s zijn Magic Fitting Room. En dat lijkt te kloppen, nu meer en meer winkels dit soort augmented reality-oplossingen gebruiken voor bijvoorbeeld kleren en schoenen.

Transformerpop
Zo is er ook de robotmannequin die van vorm kan veranderen: eerst geef je online je maten in (je lengte, borstomtrek, enzovoort) waarna je foto’s te zien krijgt van ‘jouw’ lichaam dat verschillende kledingstukken past.

Macy’s klopte aan bij marketingbureau LBi International voor de realisatie van de interactieve spiegel, en verhoogde de gebruikerservaring met een iPad-applicatie. Kopers kunnen kledingsecties via de applicatie rechtstreeks naar de spiegel sturen om ze zo allemaal uit te proberen.

LBi is overigens blij dat Apples iOS 4 en de WPF Gesture Control uit Windows 7 mooi samenwerken. “Wie had gedacht dat een spiegel harmonie zou brengen tussen beide bedrijven?”

De digitale verkleedkoffer is tevens een sociaal hulpmiddel: je kunt je potentieel nieuwe garderobe makkelijk delen via Facebook, sms of e-mail. Zolang je vriendin je kleren maar niet hoeft goed te keuren op Facebook voor je kan afspreken.

 

augmentedrealitymacysmultitouchnieuwsspiegel

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!