iPad in razend tempo omarmd
De iPad breekt alle records. Met een huidig verkooptempo van 4,5 miljoen exemplaren per kwartaal raakt hij sneller ingeburgerd dan de dvd-speler en de iPhone. Dit meldt CNBC.
Apple verkocht drie miljoen iPads tijdens de eerste tachtig dagen na de lancering in april. Volgens Bernstein Research ligt het verkooptempo op dit moment op 4,5 miljoen toestellen per kwartaal.
Deze koers ligt fors hoger dan de één miljoen iPhones die in het eerste kwartaal werden verkocht en de 350.000 dvd-spelers die tijdens het eerste jaar na de introductie werden gesleten.
[related_article id=”158256″]
Niet verwacht
Vóór de lancering van de iPad was de dvd-speler het elektronische product dat het snelst opgenomen werd, buiten de categorie telefoons. De dvd-speler deed er vijf jaar over om het verkooptempo dat de iPad in zijn eerste kwartaal heeft geboekt te bereiken.
“Tegen alle verwachtingen in is de iPad een doorslaand succes met ongeziene proporties”, zegt Colin McGranahan, analist bij Bernstein Research.
Als deze snelheid aanhoudt, zal de iPad gaminghardware en mobiele telefoons inhalen en wordt het de vierde grootste elektronicacategorie. De omzet voor volgend jaar wordt geschat op meer dan negen miljard dollar in de Verenigde Staten.
Op dit moment zijn televisies, smartphones en notebooks de grootste categorieën.
De iPad breekt alle records. Met een huidig verkooptempo van 4,5 miljoen exemplaren per kwartaal raakt hij sneller ingeburgerd dan de dvd-speler en de iPhone. Dit meldt CNBC.
Apple verkocht drie miljoen iPads tijdens de eerste tachtig dagen na de lancering in april. Volgens Bernstein Research ligt het verkooptempo op dit moment op 4,5 miljoen toestellen per kwartaal.
Deze koers ligt fors hoger dan de één miljoen iPhones die in het eerste kwartaal werden verkocht en de 350.000 dvd-spelers die tijdens het eerste jaar na de introductie werden gesleten.
[related_article id=”158256″]
Niet verwacht
Vóór de lancering van de iPad was de dvd-speler het elektronische product dat het snelst opgenomen werd, buiten de categorie telefoons. De dvd-speler deed er vijf jaar over om het verkooptempo dat de iPad in zijn eerste kwartaal heeft geboekt te bereiken.
“Tegen alle verwachtingen in is de iPad een doorslaand succes met ongeziene proporties”, zegt Colin McGranahan, analist bij Bernstein Research.
Als deze snelheid aanhoudt, zal de iPad gaminghardware en mobiele telefoons inhalen en wordt het de vierde grootste elektronicacategorie. De omzet voor volgend jaar wordt geschat op meer dan negen miljard dollar in de Verenigde Staten.
Op dit moment zijn televisies, smartphones en notebooks de grootste categorieën.