Test

Dit is een popup

Twitter krijgt nieuwe topman

Evan Williams, een van de oprichters van Twitter, zet een stap opzij als baas van de microblogdienst. Operationeel directeur Dick Costolo neemt zijn plaats in als topman van het bedrijf. Dat staat te lezen op de Twitterblog.

Williams was nauw betrokken bij het uittekenen en lanceren van het vernieuwde Twitter, dat onlangs werd geïntroduceerd. Nu dat proces achter de rug is, wil de Twitteroprichter zich weer meer toeleggen op productstrategie en de verdere ontwikkeling van de site – een functie die hij eerder al bekleedde voordat hij de CEO-fakkel overnam van medeoprichter Jack Dorsey.

"Opnieuw dingen bouwen"
“De uitdagingen die gepaard gaan met een organisatie die zo snel groeit, zijn talrijk. Groot worden is geen succes op zich. Voor ons betekent succes het waarmaken van ons potentieel als winstgevend bedrijf, een positieve impact hebben op de wereld, en het behouden van onze cultuur en de focus op gebruikers. Dat is geen makkelijke opdracht”, schrijft Williams op de blog van het bedrijf.

“Bij het lanceren van de nieuwe Twitterversie ben ik voor mezelf tot de conclusie gekomen dat ik de meeste voldoening haal uit richting kiezen voor het product en het bouwen van nieuwe dingen”, gaat Evan Williams verder. “Daarom heb ik onze operationeel directeur Dick Costolo gevraagd om de nieuwe nummer één te worden. Vanaf vandaag leg ik me volledig toe op productstrategie.”

Dick Costolo is vorig jaar bij Twitter aan de slag gegaan als COO. Voordien werkte Costolo bij Google, nadat de zoekgigant zijn bedrijf FeedBurner had opgekocht.
 

Evan Williams, een van de oprichters van Twitter, zet een stap opzij als baas van de microblogdienst. Operationeel directeur Dick Costolo neemt zijn plaats in als topman van het bedrijf. Dat staat te lezen op de Twitterblog.

Williams was nauw betrokken bij het uittekenen en lanceren van het vernieuwde Twitter, dat onlangs werd geïntroduceerd. Nu dat proces achter de rug is, wil de Twitteroprichter zich weer meer toeleggen op productstrategie en de verdere ontwikkeling van de site – een functie die hij eerder al bekleedde voordat hij de CEO-fakkel overnam van medeoprichter Jack Dorsey.

"Opnieuw dingen bouwen"
“De uitdagingen die gepaard gaan met een organisatie die zo snel groeit, zijn talrijk. Groot worden is geen succes op zich. Voor ons betekent succes het waarmaken van ons potentieel als winstgevend bedrijf, een positieve impact hebben op de wereld, en het behouden van onze cultuur en de focus op gebruikers. Dat is geen makkelijke opdracht”, schrijft Williams op de blog van het bedrijf.

“Bij het lanceren van de nieuwe Twitterversie ben ik voor mezelf tot de conclusie gekomen dat ik de meeste voldoening haal uit richting kiezen voor het product en het bouwen van nieuwe dingen”, gaat Evan Williams verder. “Daarom heb ik onze operationeel directeur Dick Costolo gevraagd om de nieuwe nummer één te worden. Vanaf vandaag leg ik me volledig toe op productstrategie.”

Dick Costolo is vorig jaar bij Twitter aan de slag gegaan als COO. Voordien werkte Costolo bij Google, nadat de zoekgigant zijn bedrijf FeedBurner had opgekocht.
 

businesscostolointernetnieuwswilliams

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!