Test

Dit is een popup

Netlog en Sensoa geven 300 fluocondooms weg

Netlog en Sensoa sporen jongeren aan een originele foto van een condoom te maken en zo de titel ‘safe sex-vriend’ in de wacht te slepen.
Samen met het expertisecentrum rond seksuele gezondheid Sensoa gaat het sociale netwerk Netlog op zoek naar de beste ‘safe sex-vriend’. Vanaf vandaag kunnen jongeren tussen twaalf en achttien jaar een grappige, mooie of originele foto van een condoom uploaden op netlog.com/allesoverseks. Daarna moeten ze hun vrienden overtuigen hun foto te beoordelen, te ‘raten’ in het jargon. Wie de hoogste rating krijgt, mag een vrachtlading fluocondooms in de bus verwachten.

"Elke dag zullen we controleren welke foto’s binnenkomen", verzekert Boris Cruyssaert van Sensoa. "Het is niet de bedoeling dat er pornografisch materiaal verschijnt op de site."

Met de campagne wil Sensoa jongeren in contact laten komen met voorbehoedsmiddelen. "Er wordt met veel schroom of op een dubbelzinnige manier mee omgegaan. Daar proberen we iets aan te doen. De Netlog-gebruikers kunnen hun ideeën over veilig vrijen promoten en zo helpen de opmars van het hiv-virus te stoppen."

De voorbije vijf jaar schreef Sensoa een ‘gewone’ grafische wedstrijd uit, waarbij elke techniek was toegelaten. "We voelden dat het tijd was voor iets nieuws", zegt Cruyssaert. "Als je op Netlog kijkt, kun je er niet omheen dat elke jongere tegenwoordig met een fototoestel in de weer is."

Een deadline voor de inzendingen is er voorlopig niet. "We zien wel hoeveel foto’s er binnenkomen. Sowieso moet er voldoende tijd zijn om ze te laten beoordelen."

Netlog en Sensoa sporen jongeren aan een originele foto van een condoom te maken en zo de titel ‘safe sex-vriend’ in de wacht te slepen.
Samen met het expertisecentrum rond seksuele gezondheid Sensoa gaat het sociale netwerk Netlog op zoek naar de beste ‘safe sex-vriend’. Vanaf vandaag kunnen jongeren tussen twaalf en achttien jaar een grappige, mooie of originele foto van een condoom uploaden op netlog.com/allesoverseks. Daarna moeten ze hun vrienden overtuigen hun foto te beoordelen, te ‘raten’ in het jargon. Wie de hoogste rating krijgt, mag een vrachtlading fluocondooms in de bus verwachten.

"Elke dag zullen we controleren welke foto’s binnenkomen", verzekert Boris Cruyssaert van Sensoa. "Het is niet de bedoeling dat er pornografisch materiaal verschijnt op de site."

Met de campagne wil Sensoa jongeren in contact laten komen met voorbehoedsmiddelen. "Er wordt met veel schroom of op een dubbelzinnige manier mee omgegaan. Daar proberen we iets aan te doen. De Netlog-gebruikers kunnen hun ideeën over veilig vrijen promoten en zo helpen de opmars van het hiv-virus te stoppen."

De voorbije vijf jaar schreef Sensoa een ‘gewone’ grafische wedstrijd uit, waarbij elke techniek was toegelaten. "We voelden dat het tijd was voor iets nieuws", zegt Cruyssaert. "Als je op Netlog kijkt, kun je er niet omheen dat elke jongere tegenwoordig met een fototoestel in de weer is."

Een deadline voor de inzendingen is er voorlopig niet. "We zien wel hoeveel foto’s er binnenkomen. Sowieso moet er voldoende tijd zijn om ze te laten beoordelen."

condoominternetnetlognieuwssexsociaal

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!