Test

Dit is een popup

Hyves sorteert populaire YouTubefilmpjes

Hyves gaat video’s van YouTube categoriseren en sorteren op basis van populariteit. Dit moet het bekijken en delen van de filmpjes vereenvoudigen.

Donderdag wordt de nieuwe toepassing gelanceerd op Hyves.tv. De testversie draait al sinds anderhalve week en wordt goed ontvangen. Per uur worden er duizenden filmpjes bekeken.

Overzichtelijk sorteren per thema en per het aantal keer dat een video bekeken is, moet het voor leden van de sociaalnetwerksite makkelijker maken om de bestanden te bekijken en delen.

Filter

“Zo is het eigenlijk net alsof je met je laptop op schoot tv aan het kijken bent”, zegt Raymond Spanjar, de oprichter van Hyves, tegenover Nu.nl. Volgens Spanjar is er door het gigantische aanbod behoefte aan een sociale filter. “Op YouTube staat zoveel materiaal dat je niet weet waar je moet kijken” vindt hij. “Dat probleem ondervangen we met het sociale filter op Hyves. Zo kun je zien wat de populairste filmpjes zijn van je vrienden."

Meer tijd
Daarnaast ziet hij dat er veel behoefte is om over televisieprogramma’s te praten. “Het grote verschil is: op YouTube ben je met vreemden, en op Hyves met je vrienden.” Daarom verwacht Spanjar ook dat de bezoekerstijd op het sociale netwerk "met enkele tientallen procenten" zal toenemen.

Binnen de komende maanden wordt het videoaanbod op Hyves nog aangevuld met filmpjes van Uitzendinggemist en RTL Gemist. Nog later wordt het misschien mogelijk om meteen te zien waar je vrienden op dat moment naar kijken.

Hyves gaat video’s van YouTube categoriseren en sorteren op basis van populariteit. Dit moet het bekijken en delen van de filmpjes vereenvoudigen.

Donderdag wordt de nieuwe toepassing gelanceerd op Hyves.tv. De testversie draait al sinds anderhalve week en wordt goed ontvangen. Per uur worden er duizenden filmpjes bekeken.

Overzichtelijk sorteren per thema en per het aantal keer dat een video bekeken is, moet het voor leden van de sociaalnetwerksite makkelijker maken om de bestanden te bekijken en delen.

Filter

“Zo is het eigenlijk net alsof je met je laptop op schoot tv aan het kijken bent”, zegt Raymond Spanjar, de oprichter van Hyves, tegenover Nu.nl. Volgens Spanjar is er door het gigantische aanbod behoefte aan een sociale filter. “Op YouTube staat zoveel materiaal dat je niet weet waar je moet kijken” vindt hij. “Dat probleem ondervangen we met het sociale filter op Hyves. Zo kun je zien wat de populairste filmpjes zijn van je vrienden."

Meer tijd
Daarnaast ziet hij dat er veel behoefte is om over televisieprogramma’s te praten. “Het grote verschil is: op YouTube ben je met vreemden, en op Hyves met je vrienden.” Daarom verwacht Spanjar ook dat de bezoekerstijd op het sociale netwerk "met enkele tientallen procenten" zal toenemen.

Binnen de komende maanden wordt het videoaanbod op Hyves nog aangevuld met filmpjes van Uitzendinggemist en RTL Gemist. Nog later wordt het misschien mogelijk om meteen te zien waar je vrienden op dat moment naar kijken.

hyvesinternetnieuwsvideoyoutube

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!