Test

Dit is een popup

Salesforce.com betaalt Microsoft voor patenten

Microsoft heeft een patententwist met Salesforce.com bijgelegd. Daarbij moet de cloudspecialist betalen.

Met de overeenkomst tussen Salesforce.com en Microsoft komt er een einde aan de juridische strijd tussen de twee bedrijven. Die ontstond nadat Microsoft in mei 2010 een rechtszaak begon met zware eisen. Salesforce.com antwoordde in juni met een tegenzaak.

Het verhaal loopt af zoals de meeste patentzaken: de twee bedrijven schatten elkaars patenten in en maken een overeenkomst. Bij een onevenwicht, zoals in dit geval, betaalt de ene partij een som geld aan de andere. Daarna mogen ze naar hartenlust elkaars gepatenteerde technologie gebruiken.

[related_article id=”161452″]

In dit geval zal Salesforce.com betalen aan Microsoft. Hoeveel precies is niet bekendgemaakt.

Begon al voor mei
Al vóór mei zijn er de eerste sporen van een patentenconflict zichtbaar. In januari maakt het bedrijf in een rapport aan de Amerikaanse beurswaakhond SEC al gewag van een klacht over patentschendingen.

In mei komt dan aan het licht dat Microsoft een geldelijke schadevergoeding eist. De klacht is gebaseerd op negen patenten, waaronder dat van een "systeem of methode om een webpagina met een embedded menu te maken en te tonen". Een ander patent omschrijft een manier om toolbars te stapelen in een computerscherm.

Salesforce reageert eind juni met een tegenaanval: een rechtszaak over patenten die Microsoft schendt.

Customer relations
Microsoft en Salesforce beconcurreren elkaar in de markt voor CRM-software. Dat is software om klantenrelaties mee te beheren. Microsoft verkoopt zijn software, Salesforce draait zelf een CRM en biedt het als dienst aan.

De twee gaan ook concurreren als internetplatform voor software in de cloud, Salesforce.com met Force.com en Microsoft met Windows Azure.
 

Microsoft heeft een patententwist met Salesforce.com bijgelegd. Daarbij moet de cloudspecialist betalen.

Met de overeenkomst tussen Salesforce.com en Microsoft komt er een einde aan de juridische strijd tussen de twee bedrijven. Die ontstond nadat Microsoft in mei 2010 een rechtszaak begon met zware eisen. Salesforce.com antwoordde in juni met een tegenzaak.

Het verhaal loopt af zoals de meeste patentzaken: de twee bedrijven schatten elkaars patenten in en maken een overeenkomst. Bij een onevenwicht, zoals in dit geval, betaalt de ene partij een som geld aan de andere. Daarna mogen ze naar hartenlust elkaars gepatenteerde technologie gebruiken.

[related_article id=”161452″]

In dit geval zal Salesforce.com betalen aan Microsoft. Hoeveel precies is niet bekendgemaakt.

Begon al voor mei
Al vóór mei zijn er de eerste sporen van een patentenconflict zichtbaar. In januari maakt het bedrijf in een rapport aan de Amerikaanse beurswaakhond SEC al gewag van een klacht over patentschendingen.

In mei komt dan aan het licht dat Microsoft een geldelijke schadevergoeding eist. De klacht is gebaseerd op negen patenten, waaronder dat van een "systeem of methode om een webpagina met een embedded menu te maken en te tonen". Een ander patent omschrijft een manier om toolbars te stapelen in een computerscherm.

Salesforce reageert eind juni met een tegenaanval: een rechtszaak over patenten die Microsoft schendt.

Customer relations
Microsoft en Salesforce beconcurreren elkaar in de markt voor CRM-software. Dat is software om klantenrelaties mee te beheren. Microsoft verkoopt zijn software, Salesforce draait zelf een CRM en biedt het als dienst aan.

De twee gaan ook concurreren als internetplatform voor software in de cloud, Salesforce.com met Force.com en Microsoft met Windows Azure.
 

itprofessionaljustitiemicrosoftpatentenrechtszaaksalesforce.comzakelijk

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!