Twitter wil realtime-advertenties
Twitter wil dat bedrijven kunnen adverteren op basis van realtimegesprekken. Het experimenteert met een nieuwe functie daarvoor. Dit meldt productmanager Shiva Rajaraman op de website TechCrunch.
Het bedrijf is bezig met de ontwikkeling van een nieuw verdienmodel voor de microblog. Dit wordt toegevoegd aan EarlyBird, de commerciële pagina van de dienst. Het is de bedoeling dat advertenties gebaseerd kunnen worden op actuele gesprekken.
Rajaraman wil een systeem dat trends en de meest besproken onderwerpen op Twitter, de zogenaamde trending topics, opspoort en deze koppelt aan adverteerders. Met deze informatie kunnen de adverteerders vervolgens snel aanbiedingen publiceren op de microblog. Die verschijnen dan meteen na het plaatsen, zonder dat het nodig is om de pagina te verversen.
Voor adverteerders wordt het ook mogelijk om in te spelen op de algemene behoefte door vragen te stellen aan de gebruikers die het bedrijf volgen. Ook deze input verwerken ze in een aanbieding. Het is dus eigenlijk heel simpel: vraag en aanbod koppelen.
Daarnaast wil Twitter experimenteren met de publicatie van de waargenomen trends, zodat gebruikers ze in de gaten kunnen houden en aangeven of ze aansluiten op hun interesses. Andersom zou de microblogdienst een adverteerder tippen over een bepaalde trend, bijvoorbeeld iets in de mode, zodat hij een speciale deal kan maken voor een gelijkaardige outfit.
Dit moet leiden tot een dynamisch advertentiemodel voor Twitter.
Voorstel om iemand te volgen
Naast bovengenoemd experiment heeft Twitter een andere nieuwe functie toegevoegd, namelijk Suggestions for You. Deze toepassing tipt gebruikers over nieuwe interessante contacten, op basis van wat volgers doen.
Als bijvoorbeeld de meerderheid van de gevolgde twitteraars dezelfde persoon volgt, dan ontvang je een suggestie om die ene persoon ook te volgen.
Het is mogelijk om de suggestie te weigeren. De functie wordt geleidelijk verspreid onder alle gebruikers.
Twitter wil dat bedrijven kunnen adverteren op basis van realtimegesprekken. Het experimenteert met een nieuwe functie daarvoor. Dit meldt productmanager Shiva Rajaraman op de website TechCrunch.
Het bedrijf is bezig met de ontwikkeling van een nieuw verdienmodel voor de microblog. Dit wordt toegevoegd aan EarlyBird, de commerciële pagina van de dienst. Het is de bedoeling dat advertenties gebaseerd kunnen worden op actuele gesprekken.
Rajaraman wil een systeem dat trends en de meest besproken onderwerpen op Twitter, de zogenaamde trending topics, opspoort en deze koppelt aan adverteerders. Met deze informatie kunnen de adverteerders vervolgens snel aanbiedingen publiceren op de microblog. Die verschijnen dan meteen na het plaatsen, zonder dat het nodig is om de pagina te verversen.
Voor adverteerders wordt het ook mogelijk om in te spelen op de algemene behoefte door vragen te stellen aan de gebruikers die het bedrijf volgen. Ook deze input verwerken ze in een aanbieding. Het is dus eigenlijk heel simpel: vraag en aanbod koppelen.
Daarnaast wil Twitter experimenteren met de publicatie van de waargenomen trends, zodat gebruikers ze in de gaten kunnen houden en aangeven of ze aansluiten op hun interesses. Andersom zou de microblogdienst een adverteerder tippen over een bepaalde trend, bijvoorbeeld iets in de mode, zodat hij een speciale deal kan maken voor een gelijkaardige outfit.
Dit moet leiden tot een dynamisch advertentiemodel voor Twitter.
Voorstel om iemand te volgen
Naast bovengenoemd experiment heeft Twitter een andere nieuwe functie toegevoegd, namelijk Suggestions for You. Deze toepassing tipt gebruikers over nieuwe interessante contacten, op basis van wat volgers doen.
Als bijvoorbeeld de meerderheid van de gevolgde twitteraars dezelfde persoon volgt, dan ontvang je een suggestie om die ene persoon ook te volgen.
Het is mogelijk om de suggestie te weigeren. De functie wordt geleidelijk verspreid onder alle gebruikers.