Test

Dit is een popup

Nieuws

De echte boodschap van Antennagate

Steve Jobs heeft de moeilijkste job ter wereld. Of net niet. Het is maar hoe je het bekijkt. De iPhone 4 op het podium aankondigen was een makkie voor deze bescheiden CEO. Het “one more thing”-moment was dan niet zo glorieus als indertijd met de originele iPhone, maar dat betekende niet dat de wereld niet reikhalzend uitkeek naar de nieuwe iPhone.

Zoiets gebeurt immers één keer per jaar, weet je. Een nieuwe vorm, een scherm dat scherper is dan wat je ogen kunnen waarnemen en het iOS 4 (met eindelijk multitasking, min of meer) moesten ons weer doen aanschuiven voor een smartphone-upgrade.

Jammer genoeg voor Apple werd hun nieuwe blitse smartphone onmiddellijk ontleed, uit elkaar gevezen, en zelfs in de blender gestopt. Het leek wel alsof de online rioolpers ieder onnozel nieuwtje rond Apple en de iPhone 4 probeerde uit te persen. Da’s ook hun goed recht, en hetzelfde zagen we gebeuren met de vorige iPhones en iPads van deze wereld. Dat alles komt Apple natuurlijk erg goed uit, want ook rond dit machientje steeg de hype tot ongekende hoogten. Tot enkele weken geleden…

[related_article id=”158256″]

Toen bleek dat de antenne van de iPhone onderhevig is aan een death grip. Hou je de smartphone op bepaalde plaatsen vast, dan zakt het ontvangstsignaal meteen enorm. Antenneproblemen dus.

Eerst negeerde Apple dit probleem, daarna werd het weggewuifd met de opmerking “alle telefoons vertonen dit”. Vervolgens kwam er een software-update voor iOS 4 die behoorlijk nutteloos bleek.

Vorige week vrijdag gaven Jobs en co dan uiteindelijk toe dat er inderdaad iets mis is met de antenne van de iPhone 4. Al deden ze nu ook weer niet heel erg hun best om hun spijt te betuigen. En om het nog erger te maken: ze wisten het al voordat het ding in de verkoop ging. De liegebeesten.

Mijn eerste Twitter-reactie op de extra persconferentie van vrijdag was dan ook behoorlijk sarcastisch. En toen grepen m’n hersencellen weer de macht, en dacht ik na over de boodschap die ik zelf de wereld had ingestuurd.

Want geef toe: toch verdomd slim gezien van Apple. Ze buigen een potentieel reusachtig probleem om tot alweer een nieuwe marketingboodschap. Welke boodschap? Je krijgt van Apple een gratis beschermhoesje bij je iPhone 4! Aangezien zo’n accessoire al snel dertig dollar kost, lijkt me dat toch een serieus cadeau, niet?

En de meeste iPhonegebruikers die ik ken – geloof me, dat zijn er al veel te veel – lopen rond met zo’n iCondoom rond hun iPhone, 3G of 3GS. Daaruit concludeer ik dat het eigenlijk een onmisbaar iets is, zo’n iCondoom. En denk je echt dat buiten enkele honderden nerds de wereld wakker ligt van een blokje minder antennesignaal? Dacht het niet… de fanboys al zeker niet.

Steve Jobs dankt bij deze de online wereld voor het opnieuw uitdragen van zijn zoveelste verkooppraatje. Koop de iPhone 4, er zit een gratis hoesje bij. En o ja, je hebt maar tijd tot 30 september. Koop snel een iPhone 4.

Zal ik het nog eens herhalen?

Steve Jobs heeft de moeilijkste job ter wereld. Of net niet. Het is maar hoe je het bekijkt. De iPhone 4 op het podium aankondigen was een makkie voor deze bescheiden CEO. Het “one more thing”-moment was dan niet zo glorieus als indertijd met de originele iPhone, maar dat betekende niet dat de wereld niet reikhalzend uitkeek naar de nieuwe iPhone.

Zoiets gebeurt immers één keer per jaar, weet je. Een nieuwe vorm, een scherm dat scherper is dan wat je ogen kunnen waarnemen en het iOS 4 (met eindelijk multitasking, min of meer) moesten ons weer doen aanschuiven voor een smartphone-upgrade.

Jammer genoeg voor Apple werd hun nieuwe blitse smartphone onmiddellijk ontleed, uit elkaar gevezen, en zelfs in de blender gestopt. Het leek wel alsof de online rioolpers ieder onnozel nieuwtje rond Apple en de iPhone 4 probeerde uit te persen. Da’s ook hun goed recht, en hetzelfde zagen we gebeuren met de vorige iPhones en iPads van deze wereld. Dat alles komt Apple natuurlijk erg goed uit, want ook rond dit machientje steeg de hype tot ongekende hoogten. Tot enkele weken geleden…

[related_article id=”158256″]

Toen bleek dat de antenne van de iPhone onderhevig is aan een death grip. Hou je de smartphone op bepaalde plaatsen vast, dan zakt het ontvangstsignaal meteen enorm. Antenneproblemen dus.

Eerst negeerde Apple dit probleem, daarna werd het weggewuifd met de opmerking “alle telefoons vertonen dit”. Vervolgens kwam er een software-update voor iOS 4 die behoorlijk nutteloos bleek.

Vorige week vrijdag gaven Jobs en co dan uiteindelijk toe dat er inderdaad iets mis is met de antenne van de iPhone 4. Al deden ze nu ook weer niet heel erg hun best om hun spijt te betuigen. En om het nog erger te maken: ze wisten het al voordat het ding in de verkoop ging. De liegebeesten.

Mijn eerste Twitter-reactie op de extra persconferentie van vrijdag was dan ook behoorlijk sarcastisch. En toen grepen m’n hersencellen weer de macht, en dacht ik na over de boodschap die ik zelf de wereld had ingestuurd.

Want geef toe: toch verdomd slim gezien van Apple. Ze buigen een potentieel reusachtig probleem om tot alweer een nieuwe marketingboodschap. Welke boodschap? Je krijgt van Apple een gratis beschermhoesje bij je iPhone 4! Aangezien zo’n accessoire al snel dertig dollar kost, lijkt me dat toch een serieus cadeau, niet?

En de meeste iPhonegebruikers die ik ken – geloof me, dat zijn er al veel te veel – lopen rond met zo’n iCondoom rond hun iPhone, 3G of 3GS. Daaruit concludeer ik dat het eigenlijk een onmisbaar iets is, zo’n iCondoom. En denk je echt dat buiten enkele honderden nerds de wereld wakker ligt van een blokje minder antennesignaal? Dacht het niet… de fanboys al zeker niet.

Steve Jobs dankt bij deze de online wereld voor het opnieuw uitdragen van zijn zoveelste verkooppraatje. Koop de iPhone 4, er zit een gratis hoesje bij. En o ja, je hebt maar tijd tot 30 september. Koop snel een iPhone 4.

Zal ik het nog eens herhalen?

antennagateappleiphone4nieuwssteve jobs

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!