Test

Dit is een popup

‘Betalen voor Times Online is flop’

De websites van de Britse kranten The Times en The Sunday Times, waarvoor je sinds kort moet betalen, zouden amper nog bezoekers krijgen.

Michael Wolff, mediawatcher en auteur van een biografie van Rupert Murdoch, heeft een vernietigend stuk gepubliceerd op zijn nieuwssite Newser.com. Volgens zijn bronnen zijn de websites van The Times en The Sunday Times dood.

Vrijwel niemand betaalt voor toegang tot de artikels, beweert hij. Die kon je tot voor kort gratis lezen, maar nu moet je er twee pond per week voor neertellen. Bovendien zouden zelfs de abonnees van de geschreven kranten er wegblijven, en zij hoeven niet te betalen voor het online nieuws.

Rupert Murdoch, mediamagnaat en enfant terrible, pleit al jaren voor betaalde content op het internet. Hij is van mening dat zoekmachines als Google het nieuws stelen en geld verdienen aan de advertenties die ze daarbij plaatsen.

Zoekresultaten Google
Daarom heeft Murdoch buiten het invoeren van de paywall nog een maatregel genomen om zijn content te beschermen. Artikels uit The Times en The Sunday Times vind je namelijk niet meer terug in de zoekresultaten van Google.

Eerder plaatste Murdoch de website van The Wall Street Journal al achter een paywall. Aangezien die website microbetalingen per artikel toestaat en beursnieuws publiceert dat je niet snel elders of gratis vindt, is dat model wel rendabel.

De websites van de Britse kranten The Times en The Sunday Times, waarvoor je sinds kort moet betalen, zouden amper nog bezoekers krijgen.

Michael Wolff, mediawatcher en auteur van een biografie van Rupert Murdoch, heeft een vernietigend stuk gepubliceerd op zijn nieuwssite Newser.com. Volgens zijn bronnen zijn de websites van The Times en The Sunday Times dood.

Vrijwel niemand betaalt voor toegang tot de artikels, beweert hij. Die kon je tot voor kort gratis lezen, maar nu moet je er twee pond per week voor neertellen. Bovendien zouden zelfs de abonnees van de geschreven kranten er wegblijven, en zij hoeven niet te betalen voor het online nieuws.

Rupert Murdoch, mediamagnaat en enfant terrible, pleit al jaren voor betaalde content op het internet. Hij is van mening dat zoekmachines als Google het nieuws stelen en geld verdienen aan de advertenties die ze daarbij plaatsen.

Zoekresultaten Google
Daarom heeft Murdoch buiten het invoeren van de paywall nog een maatregel genomen om zijn content te beschermen. Artikels uit The Times en The Sunday Times vind je namelijk niet meer terug in de zoekresultaten van Google.

Eerder plaatste Murdoch de website van The Wall Street Journal al achter een paywall. Aangezien die website microbetalingen per artikel toestaat en beursnieuws publiceert dat je niet snel elders of gratis vindt, is dat model wel rendabel.

businessfinancieelinternetmurdochnieuwsstrategisch

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!