Test

Dit is een popup

Nieuws

Bing boekt winst op Google

De zoekmachines Bing en Yahoo winnen in de VS marktaandeel ten koste van Google. Dat blijkt uit een rapport van Comscore.

Desondanks blijft Google domineren. In aantal zoekopdrachten gaat het bedrijf nog steeds vooruit, maar de groei is kleiner dan die bij concurrenten Yahoo en Bing. Deze cijfers worden gemeld door Businessinsider.

In totaal haalt Google in VS een marktaandeel van 62,9 procent, ten opzichte van 63,7 procent in mei. In absolute cijfers krijgt de site wel meer zoekopdrachten te verwerken.

[related_article id=”158901″]

Bing zag het marktaandeel stijgen van 18,3 procent in mei tot 19,9 procent in juni. Yahoo gaat in dezelfde periode van 12,3 naar 12,7 procent.

Meetmethode wordt aangepast
De vooruitgang van Bing en Yahoo verdient wel een stevige nuancering. Zo hebben beide machines sinds kort functies waarbij nieuwe zoekopdrachten worden uitgevoerd wanneer gebruikers bepaalde onderwerpen op de pagina aanklikken.

Comscore heeft daarom al laten weten dat het binnenkort zijn meetmethode zal aanpassen om dit soort trucs te vermijden. Maar zelfs zonder de extra zoekfuncties blijven Bing en Yahoo groeien ten koste van Google.

De zoekmachines Bing en Yahoo winnen in de VS marktaandeel ten koste van Google. Dat blijkt uit een rapport van Comscore.

Desondanks blijft Google domineren. In aantal zoekopdrachten gaat het bedrijf nog steeds vooruit, maar de groei is kleiner dan die bij concurrenten Yahoo en Bing. Deze cijfers worden gemeld door Businessinsider.

In totaal haalt Google in VS een marktaandeel van 62,9 procent, ten opzichte van 63,7 procent in mei. In absolute cijfers krijgt de site wel meer zoekopdrachten te verwerken.

[related_article id=”158901″]

Bing zag het marktaandeel stijgen van 18,3 procent in mei tot 19,9 procent in juni. Yahoo gaat in dezelfde periode van 12,3 naar 12,7 procent.

Meetmethode wordt aangepast
De vooruitgang van Bing en Yahoo verdient wel een stevige nuancering. Zo hebben beide machines sinds kort functies waarbij nieuwe zoekopdrachten worden uitgevoerd wanneer gebruikers bepaalde onderwerpen op de pagina aanklikken.

Comscore heeft daarom al laten weten dat het binnenkort zijn meetmethode zal aanpassen om dit soort trucs te vermijden. Maar zelfs zonder de extra zoekfuncties blijven Bing en Yahoo groeien ten koste van Google.

bingcomscoregooglemarktaandeelnieuwsstrategischyahoozoekopdrachten

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!