Google wil betere reisinformatie
Google neemt ITA Software over. Dit bedrijf specialiseert zich in reisinformatie, van vluchturen tot ticketprijzen.
De bedoeling is dat Google zijn reisgerelateerde zoekopdrachten verbetert door ITA te integreren. De zoekgigant betaalt zevenhonderd miljoen euro voor het bedrijf.
ITA Software werd opgericht door enkele afgestudeerden van het Amerikaanse onderzoeksinsituut MIT. Met behulp van algoritmes en technologie probeert het bedrijf op een betere manier informatie te voorzien over vluchtinformatie en prijzen.
[related_article id=”158901″]
Waarschijnlijk goedkeuring nodig
Geruchten over de overname werden tot nu toe sceptisch bekeken. ITA werkt namelijk samen met reisagentschappen, maar ook met zoekmachine Bing. Daarom zou een overname door concurrent Google mogelijk eerst goedkeuring van de mededingingsautoriteiten moeten krijgen.
Google zegt dat het de technologie van ITA wil gebruiken in zijn zoekopdrachten. Je zou dan ook direct via Google tickets kunnen vinden (maar niet rechtstreeks bij Google kunnen kopen). Reizen is een groot onderdeel van de zoekopdrachten bij Google. Maar het is een zeer complexe zoekopdracht. Dat zei Marissa Mayer, Googles vicepresident voor zoekproducten en gebruikservaring, na de aankondiging van de overname.
Google-baas Eric Schmidt verwacht dat de Amerikaanse mededingingsautoriteiten, waarschijnlijk de Federal Trade Commission, de overname eerst moeten goedkeuren. Daar speelt het bedrijf alvast handig op in met een speciale pagina waarop het zijn intenties uitlegt. Al is het niet duidelijk of Google de diensten die ITA nu levert aan zijn partners, waaronder concurrent Bing, zal blijven aanbieden.
Google neemt ITA Software over. Dit bedrijf specialiseert zich in reisinformatie, van vluchturen tot ticketprijzen.
De bedoeling is dat Google zijn reisgerelateerde zoekopdrachten verbetert door ITA te integreren. De zoekgigant betaalt zevenhonderd miljoen euro voor het bedrijf.
ITA Software werd opgericht door enkele afgestudeerden van het Amerikaanse onderzoeksinsituut MIT. Met behulp van algoritmes en technologie probeert het bedrijf op een betere manier informatie te voorzien over vluchtinformatie en prijzen.
[related_article id=”158901″]
Waarschijnlijk goedkeuring nodig
Geruchten over de overname werden tot nu toe sceptisch bekeken. ITA werkt namelijk samen met reisagentschappen, maar ook met zoekmachine Bing. Daarom zou een overname door concurrent Google mogelijk eerst goedkeuring van de mededingingsautoriteiten moeten krijgen.
Google zegt dat het de technologie van ITA wil gebruiken in zijn zoekopdrachten. Je zou dan ook direct via Google tickets kunnen vinden (maar niet rechtstreeks bij Google kunnen kopen). Reizen is een groot onderdeel van de zoekopdrachten bij Google. Maar het is een zeer complexe zoekopdracht. Dat zei Marissa Mayer, Googles vicepresident voor zoekproducten en gebruikservaring, na de aankondiging van de overname.
Google-baas Eric Schmidt verwacht dat de Amerikaanse mededingingsautoriteiten, waarschijnlijk de Federal Trade Commission, de overname eerst moeten goedkeuren. Daar speelt het bedrijf alvast handig op in met een speciale pagina waarop het zijn intenties uitlegt. Al is het niet duidelijk of Google de diensten die ITA nu levert aan zijn partners, waaronder concurrent Bing, zal blijven aanbieden.