Gamesmarkt groeit het snelst
Consumenten zullen tot 2015 elk jaar steeds meer uitgeven aan internettoegang en digitale media zoals video, muziek en games.
Dit betekent een jaarlijkse groei van vijf procent voor de gehele media- en entertainmentindustrie. In 2014 zal de omzet van 1,3 biljoen gegroeid zijn naar 1,7 biljoen dollar. Dat blijkt uit de jaarlijkse enquête Global Entertainment and Media Outlook van het adviesbureau PriceWaterhouseCoopers (PwC).
Gamesmarkt groeit
Van de digitale platformen waaraan steeds meer geld uitgegeven wordt, zijn videogames de uitschieter. Tot 2015 groeit deze markt drie keer zo hard als de muziekindustrie. PwC voorspelt een omzetgroei van 51 miljard naar 84 miljard dollar in 2014.
“Het is een combinatie van technologie, beschikbaarheid, nieuwe typen spelletjes en het feit dat games leidend zijn op het gebied van microbetalingen”, aldus Marcel Fenez, de onderzoeksleider van PwC.
Muziekindustrie stabiel
Ondanks de huidige slechte cijfers voor de muziekindustrie verwacht de adviesorganisatie dat de omzet stabiliseert. Het aantal digitale downloads neemt namelijk toe en zal de markt volgend jaar doen groeien met 0,5 procent. De dalende verkoop van cd’s houdt wel aan.
Aangezien consumenten nieuwe technologieën snel opnemen, moet de industrie haar product telkens in nieuwe vorm kunnen aanbieden. Denk aan een mobiele variant en een koppeling bieden tussen internet en televisie.
PwC neemt 13 marktsegmenten en 48 landen mee in zijn onderzoek.
Consumenten zullen tot 2015 elk jaar steeds meer uitgeven aan internettoegang en digitale media zoals video, muziek en games.
Dit betekent een jaarlijkse groei van vijf procent voor de gehele media- en entertainmentindustrie. In 2014 zal de omzet van 1,3 biljoen gegroeid zijn naar 1,7 biljoen dollar. Dat blijkt uit de jaarlijkse enquête Global Entertainment and Media Outlook van het adviesbureau PriceWaterhouseCoopers (PwC).
Gamesmarkt groeit
Van de digitale platformen waaraan steeds meer geld uitgegeven wordt, zijn videogames de uitschieter. Tot 2015 groeit deze markt drie keer zo hard als de muziekindustrie. PwC voorspelt een omzetgroei van 51 miljard naar 84 miljard dollar in 2014.
“Het is een combinatie van technologie, beschikbaarheid, nieuwe typen spelletjes en het feit dat games leidend zijn op het gebied van microbetalingen”, aldus Marcel Fenez, de onderzoeksleider van PwC.
Muziekindustrie stabiel
Ondanks de huidige slechte cijfers voor de muziekindustrie verwacht de adviesorganisatie dat de omzet stabiliseert. Het aantal digitale downloads neemt namelijk toe en zal de markt volgend jaar doen groeien met 0,5 procent. De dalende verkoop van cd’s houdt wel aan.
Aangezien consumenten nieuwe technologieën snel opnemen, moet de industrie haar product telkens in nieuwe vorm kunnen aanbieden. Denk aan een mobiele variant en een koppeling bieden tussen internet en televisie.
PwC neemt 13 marktsegmenten en 48 landen mee in zijn onderzoek.