BP koopt zoektermen op Google
BP moet diep in de portemonnee kijken nu het de grootste milieuramp aller tijden heeft veroorzaakt. Maar toch heeft het nog een budget over om zoektermen te kopen op Google en Yahoo.
Wie op Google.com of op Yahoo de termen ‘Oil spill’ of ‘Gulf disaster’ ingeeft, krijgt als eerste zoekresultaat de link naar het bericht ‘Learn more about how BP is helping’. Wie doorklikt, komt op de website van BP uit.
Een woordvoerder van het olieconcern bevestigt dat het bedrijf de termen opkoopt. Het wil zo de informatie over de opruimwerken makkelijk bereikbaar maken voor het publiek en betrokkenen de nodige contactinformatie bezorgen om vergoedingen te eisen.
[related_article id=”158901″]
Niet goed ontvangen
Commentatoren zien in het opkopen van zoektermen een strategie van BP om zijn imago op te poetsen. Bovendien zijn extra uitgaven controversieel, aangezien het bedrijf zich blauw moet betalen aan schadevergoedingen en de pogingen om het olielek in de Golf van Mexico te dichten.
BP lanceerde deze week ook een reclamespotje waarin topman Tony Hayward zich verontschuldigt voor de ramp. Ook die zet wordt door velen op verontwaardiging onthaald.
BP moet diep in de portemonnee kijken nu het de grootste milieuramp aller tijden heeft veroorzaakt. Maar toch heeft het nog een budget over om zoektermen te kopen op Google en Yahoo.
Wie op Google.com of op Yahoo de termen ‘Oil spill’ of ‘Gulf disaster’ ingeeft, krijgt als eerste zoekresultaat de link naar het bericht ‘Learn more about how BP is helping’. Wie doorklikt, komt op de website van BP uit.
Een woordvoerder van het olieconcern bevestigt dat het bedrijf de termen opkoopt. Het wil zo de informatie over de opruimwerken makkelijk bereikbaar maken voor het publiek en betrokkenen de nodige contactinformatie bezorgen om vergoedingen te eisen.
[related_article id=”158901″]
Niet goed ontvangen
Commentatoren zien in het opkopen van zoektermen een strategie van BP om zijn imago op te poetsen. Bovendien zijn extra uitgaven controversieel, aangezien het bedrijf zich blauw moet betalen aan schadevergoedingen en de pogingen om het olielek in de Golf van Mexico te dichten.
BP lanceerde deze week ook een reclamespotje waarin topman Tony Hayward zich verontschuldigt voor de ramp. Ook die zet wordt door velen op verontwaardiging onthaald.