Test

Dit is een popup

Google bood Viacom 485 miljoen euro

Google wilde mediabedrijf Viacom een enorme som voor licentierechten geven. Dat blijkt uit een document dat Viacom als bewijs wil gebruiken in de aankomende rechtszaak tussen de twee giganten.

Viacom is het moederbedrijf van Paramount Pictures, MTV Networks en Comedy Central. Die laatste twee zenders zien hun programma’s of videoclips voortdurend op YouTube en andere websites verschijnen.

Uit nieuw bewijs blijkt nu dat Google kort na de overname van YouTube 485 miljoen euro aan Viacom wilde betalen om diens intellectueel eigendom te mogen aanbieden. Dat is een veelvoud van de 60 en 75 miljoen die het aan de zenders CBS en Turner Broadcasting System bood.

[related_article id=”158901″]

Viacom levensbelangrijk
Met dat bedrag wil Viacom aantonen hoe belangrijk Google zijn intellectueel eigendom dus blijkbaar vindt. De twee ruziën al sinds 2007 over copyrightinbreuken en Viacom eist zo’n 820 miljoen euro schadevergoeding. De feitelijke rechtszaak zou in 2010 van start moeten gaan.

In de aanloop naar de rechtszaak hangen beide bedrijven volop elkaars vuile was buiten. Zo zou een topman van Viacom YouTube perfect in orde vinden en zou Google op zijn beurt geschreven hebben dat Viacom voor YouTube van levensbelang is.

Google probeert die laatste stelling wel onderuit te halen door te verwijzen naar zijn door gebruikers aangeleverd materiaal. Het impliceert ook dat Viacom gewoon op geld uit is. Het bedrijf sloeg het bod van 485 miljoen af omdat het 575 miljoen wilde hebben.

Google wilde mediabedrijf Viacom een enorme som voor licentierechten geven. Dat blijkt uit een document dat Viacom als bewijs wil gebruiken in de aankomende rechtszaak tussen de twee giganten.

Viacom is het moederbedrijf van Paramount Pictures, MTV Networks en Comedy Central. Die laatste twee zenders zien hun programma’s of videoclips voortdurend op YouTube en andere websites verschijnen.

Uit nieuw bewijs blijkt nu dat Google kort na de overname van YouTube 485 miljoen euro aan Viacom wilde betalen om diens intellectueel eigendom te mogen aanbieden. Dat is een veelvoud van de 60 en 75 miljoen die het aan de zenders CBS en Turner Broadcasting System bood.

[related_article id=”158901″]

Viacom levensbelangrijk
Met dat bedrag wil Viacom aantonen hoe belangrijk Google zijn intellectueel eigendom dus blijkbaar vindt. De twee ruziën al sinds 2007 over copyrightinbreuken en Viacom eist zo’n 820 miljoen euro schadevergoeding. De feitelijke rechtszaak zou in 2010 van start moeten gaan.

In de aanloop naar de rechtszaak hangen beide bedrijven volop elkaars vuile was buiten. Zo zou een topman van Viacom YouTube perfect in orde vinden en zou Google op zijn beurt geschreven hebben dat Viacom voor YouTube van levensbelang is.

Google probeert die laatste stelling wel onderuit te halen door te verwijzen naar zijn door gebruikers aangeleverd materiaal. Het impliceert ook dat Viacom gewoon op geld uit is. Het bedrijf sloeg het bod van 485 miljoen af omdat het 575 miljoen wilde hebben.

googlejustitienieuwsrechtszaakviacomyoutube

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!