Test

Dit is een popup

Murdoch gaat strijd aan met iTunes Store

Mediamagnaat Rupert Murdoch, de topman van News Corp, kondigt tijdens de presentatie van de kwartaalresultaten van zijn organisatie aan dat er volgende maand een nieuw betaalplatform voor digitale content komt.

“We zitten in de laatste onderhandelingsfase met enkele grote uitgevers en technologiebedrijven. Het doel is om op korte termijn een innovatief abonnementenmodel te lanceren om digitale content aan onze klanten te leveren waar en wanneer ze dat wensen”, zo citeert de Wall Street Journal Murdoch.

iTunes Store
Tijdens de vragenronde zegt Murdoch dat de abonnementen zowel entertainment als nieuwsdiensten zullen omvatten. Op de vraag of ze de concurrentie willen aangaan met Apples iTunes Store, antwoordt hij bevestigend.

Naast kranten over de hele wereld is News Corp in het bezit van filmstudio’s als 20th Century Fox, de televisiezender National Geographic Channel, het Britse satelliettelevisienetwerk Sky Broadcasting en zelfs de sociaalnetwerksite MySpace.

Avatar
Met het nieuwe betaalplatform hoopt Murdoch de verliesgevende Digital Media-tak van News Corp een duwtje in de rug te geven. Desondanks laat het mediaconglomeraat een kwartaalwinst van 839 miljoen dollar optekenen. De kaskraker Avatar heeft hier een groot aandeel in.

iPad
Murdoch meldt ook trots dat de iPad-applicatie van de Wall Street Journal een maand na de lancering maar liefst 64.000 actieve gebruikers heeft. In tegenstelling tot bij de e-lezer Kindle ontvangt News Corp honderd procent van de inkomsten uit de iPad-applicatie, pocht hij.

Wat Murdoch er niet bij vertelt, is dat de applicatie gratis te downloaden is. Slechts een beperkt aantal artikelen is echter vrij toegankelijk, voor de rest moet je 18 dollar per maand neertellen. Hoeveel iPad-eigenaren zich voor dit abonnement ingeschreven hebben is niet bekend.

Times Online
Eerder werd bekend dat de websites van de Britse kranten The Times en The Sunday Times, beide in het bezit van News Corp, vanaf juni alleen tegen betaling te bezoeken zijn. Voor een dag toegang betaal je 1 pond, een weekabonnement moet 2 pond opbrengen.

Binnen een maand volgt een persconferentie met meer details over het nieuwe betaalmodel.

Mediamagnaat Rupert Murdoch, de topman van News Corp, kondigt tijdens de presentatie van de kwartaalresultaten van zijn organisatie aan dat er volgende maand een nieuw betaalplatform voor digitale content komt.

“We zitten in de laatste onderhandelingsfase met enkele grote uitgevers en technologiebedrijven. Het doel is om op korte termijn een innovatief abonnementenmodel te lanceren om digitale content aan onze klanten te leveren waar en wanneer ze dat wensen”, zo citeert de Wall Street Journal Murdoch.

iTunes Store
Tijdens de vragenronde zegt Murdoch dat de abonnementen zowel entertainment als nieuwsdiensten zullen omvatten. Op de vraag of ze de concurrentie willen aangaan met Apples iTunes Store, antwoordt hij bevestigend.

Naast kranten over de hele wereld is News Corp in het bezit van filmstudio’s als 20th Century Fox, de televisiezender National Geographic Channel, het Britse satelliettelevisienetwerk Sky Broadcasting en zelfs de sociaalnetwerksite MySpace.

Avatar
Met het nieuwe betaalplatform hoopt Murdoch de verliesgevende Digital Media-tak van News Corp een duwtje in de rug te geven. Desondanks laat het mediaconglomeraat een kwartaalwinst van 839 miljoen dollar optekenen. De kaskraker Avatar heeft hier een groot aandeel in.

iPad
Murdoch meldt ook trots dat de iPad-applicatie van de Wall Street Journal een maand na de lancering maar liefst 64.000 actieve gebruikers heeft. In tegenstelling tot bij de e-lezer Kindle ontvangt News Corp honderd procent van de inkomsten uit de iPad-applicatie, pocht hij.

Wat Murdoch er niet bij vertelt, is dat de applicatie gratis te downloaden is. Slechts een beperkt aantal artikelen is echter vrij toegankelijk, voor de rest moet je 18 dollar per maand neertellen. Hoeveel iPad-eigenaren zich voor dit abonnement ingeschreven hebben is niet bekend.

Times Online
Eerder werd bekend dat de websites van de Britse kranten The Times en The Sunday Times, beide in het bezit van News Corp, vanaf juni alleen tegen betaling te bezoeken zijn. Voor een dag toegang betaal je 1 pond, een weekabonnement moet 2 pond opbrengen.

Binnen een maand volgt een persconferentie met meer details over het nieuwe betaalmodel.

financieelinformatiseringmurdochnewscorpnieuws

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!