Telenet herstelt alleen bij volwassenen
Wie een Telenet-technicus aan huis laat komen, moet ervoor zorgen dat er een volwassene thuis is. “Onze mensen komen niet binnen als enkel de tienerkinderen thuis zijn.”
Radio 1-stem Annemie Peeters ondervond het vorige week toen de internetmodem van Telenet kuren kreeg. Zoonlief Max (15) zou thuis zijn op het moment dat de technicus ging langskomen. Maar toen die zoon de deur opendeed, wilde de technicus niet binnenkomen, omdat hij hem nog geen achttien jaar leek.
Moreel aspect
Telenet bevestigt die gang van zaken, die al een tijdje van kracht is. ”Enerzijds is er het morele aspect. We willen niet dat het in zo’n situatie tot incidenten komt”, zegt woordvoerster Evelyne Nieuwland.
[related_article id=”158455″]
”Er is ook nog een tweede aspect. Stel dat onze technicus een gat moet boren, ergens een kabel moet bevestigen of wanneer er een bijbestelling moet worden geplaatst. Dan vinden we dat een volwassene die beslissing moet nemen. Ook om achteraf elke discussie te vermijden.”
Volgens Telenet leidt deze regel zelden of nooit tot problemen. ”We krijgen daar haast nooit klachten over binnen. Onze houding wordt door vele klanten zelfs sterk geapprecieerd.” De meeste van hun klanten lossen het probleem creatief op.
Buurman schiet te hulp
In het geval van Annemie Peeters was de buurman zo attent even langs te lopen, waarna de Telenet-technicus wel aan de slag ging en tot grote tevredenheid van zoonlief de internetmodem weer aan de praat kreeg.
Bij Belgacom was het gisteren niet duidelijk of er dezelfde regel geldt. ”Wij hebben toch vooral de ervaring dat wanneer onze mensen langskomen de klant daar zelf graag bij aanwezig is”, aldus Belgacomwoordvoerder Jan Margot.
Wie een Telenet-technicus aan huis laat komen, moet ervoor zorgen dat er een volwassene thuis is. “Onze mensen komen niet binnen als enkel de tienerkinderen thuis zijn.”
Radio 1-stem Annemie Peeters ondervond het vorige week toen de internetmodem van Telenet kuren kreeg. Zoonlief Max (15) zou thuis zijn op het moment dat de technicus ging langskomen. Maar toen die zoon de deur opendeed, wilde de technicus niet binnenkomen, omdat hij hem nog geen achttien jaar leek.
Moreel aspect
Telenet bevestigt die gang van zaken, die al een tijdje van kracht is. ”Enerzijds is er het morele aspect. We willen niet dat het in zo’n situatie tot incidenten komt”, zegt woordvoerster Evelyne Nieuwland.
[related_article id=”158455″]
”Er is ook nog een tweede aspect. Stel dat onze technicus een gat moet boren, ergens een kabel moet bevestigen of wanneer er een bijbestelling moet worden geplaatst. Dan vinden we dat een volwassene die beslissing moet nemen. Ook om achteraf elke discussie te vermijden.”
Volgens Telenet leidt deze regel zelden of nooit tot problemen. ”We krijgen daar haast nooit klachten over binnen. Onze houding wordt door vele klanten zelfs sterk geapprecieerd.” De meeste van hun klanten lossen het probleem creatief op.
Buurman schiet te hulp
In het geval van Annemie Peeters was de buurman zo attent even langs te lopen, waarna de Telenet-technicus wel aan de slag ging en tot grote tevredenheid van zoonlief de internetmodem weer aan de praat kreeg.
Bij Belgacom was het gisteren niet duidelijk of er dezelfde regel geldt. ”Wij hebben toch vooral de ervaring dat wanneer onze mensen langskomen de klant daar zelf graag bij aanwezig is”, aldus Belgacomwoordvoerder Jan Margot.