Test

Dit is een popup

Tijd.be en L’Echo worden betaalsites

De Persgroep gaat op zijn financiële sites volgende maand een betaalmodel lanceren. Dat zegt topman Christian Van Thillo in het Nederlandse tijdschrift Emerce.

Het e-commerceblad bracht de baas van De Persgroep vorige week groot op zijn cover, onder de titel ‘Van Thillo’s big bang’.

Het interview is online niet te raadplegen, maar het uitgeversmagazine Publishr.nl publiceert op zijn website enkele uittreksels. "We starten in mei met onze financiële kranten in België met een Financial Times-achtig model", wordt Van Thillo geciteerd. Die financiële kranten zijn De Tijd in Vlaanderen en L’Echo in Franstalig België.

Bij de Financial Times zijn er drie trappen in het betaalmodel. De eerste berichten zijn gratis. Wil je meer lezen, dan moet je je registreren. Wil je nog meer lezen, dan moet er betaald worden. "De zware gebruiker betaalt, en we gaan dat in een steeds vroeger stadium invoeren", aldus Van Thillo.

Van Thillo spreekt in het interview ook over andere manieren om online geld te verdienen, zoals de verkoop van merkproducten op krantensites (webshops) en bepaalde kansspelen.

Een aantal zaken waar De Persgroep in België succes mee had, wil het nu ook in Nederland uitproberen. "In België hebben we vorig jaar zo’n 45 miljoen euro netto digitale business gedraaid, waarvan 60 procent uit advertentie", zegt de krantenbaas.

De Persgroep gaat op zijn financiële sites volgende maand een betaalmodel lanceren. Dat zegt topman Christian Van Thillo in het Nederlandse tijdschrift Emerce.

Het e-commerceblad bracht de baas van De Persgroep vorige week groot op zijn cover, onder de titel ‘Van Thillo’s big bang’.

Het interview is online niet te raadplegen, maar het uitgeversmagazine Publishr.nl publiceert op zijn website enkele uittreksels. "We starten in mei met onze financiële kranten in België met een Financial Times-achtig model", wordt Van Thillo geciteerd. Die financiële kranten zijn De Tijd in Vlaanderen en L’Echo in Franstalig België.

Bij de Financial Times zijn er drie trappen in het betaalmodel. De eerste berichten zijn gratis. Wil je meer lezen, dan moet je je registreren. Wil je nog meer lezen, dan moet er betaald worden. "De zware gebruiker betaalt, en we gaan dat in een steeds vroeger stadium invoeren", aldus Van Thillo.

Van Thillo spreekt in het interview ook over andere manieren om online geld te verdienen, zoals de verkoop van merkproducten op krantensites (webshops) en bepaalde kansspelen.

Een aantal zaken waar De Persgroep in België succes mee had, wil het nu ook in Nederland uitproberen. "In België hebben we vorig jaar zo’n 45 miljoen euro netto digitale business gedraaid, waarvan 60 procent uit advertentie", zegt de krantenbaas.

echointernetmarketingnieuwspersgroeptijdvanthillo

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!